Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Holder på å miste motivasjonen min her, så håper på litt respons For ca 2,5-3 uker siden var jeg en lat slappfisk som veide 77,5-78 kg. Noe som for en med min høyde og type kroppsbygning ikke er fullt så avskrekkende mye som det høres ut til, dog fortsatt for mye. Og altfor slapt både her og der. Målet er ca 70 kg. Så jeg begynte altså å trimme. Minimum en times tur hver dag med vognen, gjerne i raskt tempo og i litt bakker når mulighetene har bydd seg. 100 sit-ups hver dag, litt vekter, utfall osv ca 15 min hver dag, ekstra opp og ned en bratt bakke med vognen så jeg blir svett og andpusten. Spiser 5 små måltider for dagen, og sånn ganske sunt. For en liten uke siden veide jeg 76,4 kg. Ble veldig glad for det. Så veide jeg meg i dag og...77,6 kg! Ble skikkelig lei meg Føler jeg har vært kjempeflink her, og så går jeg jo nesten opp i vekt og ikke ned. Har gått inn ca 2 cm om midjen da og mener bestemt at magen min er bitte litt flatere, men det kan jo være ønsketenkninger. Så kom jeg på dette med muskler vs fett. Muskler veier mer enn fett..ikke sant? Men mye mer? Noen med noen trøstende og motiverende ord til en nå litt demotivert eks-sofasliter?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Ja, det veier mer. Og vekten varierer med syklus (hvis du har sånt), tidspunkt på dagen, hvor mye du spiste i går, om det er lenge siden du var på toalettet o.l. Legg bort vekta og hold deg til målebåndet!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Nei, det gjør ikke det. Altså en kilo fett veier jo selvsagt like mye som en kilo muskler. Men man kan være tynn, og sammtidig ha muskler, siden f.eks en cm2 med muskler veier mer enn samme volum fett. Om du skjønner..:-)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Du må nok stikke fingeren i jorda å innse at du ikke har klart å oppnå noen merkbar muskelmasse på så kort tid. Desverre. Men det er sant at muskler veier mer enn fett.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Øy, det betyr jo at muskler veier mer. Eller mener du at bly ikke veier mer enn bomull? En kg er en kg, men hvis en liter av et stoff veier mer enn en liter av et annet, veier det mer.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 1 kg fett veier akkurat like mye som 1 kilo muskler Men muskler tar mindre plass enn fett og ser ikke minst mye bedre ut! Om du erstatter fett med muskler vil du veie det samme, men kroppen vil være smalere og mye fastere i fisken, buksestørrelsen vil gå ned og du vil se bedre ut! Vi veier gjerne litt forskjellig gjennom syklusen, jeg går opp ca 1,5 kilo før mens fordi jeg får såpass mye vann i kroppen og blir oppblåst. Det forsvinner på 3-4 dager igjen. Har du spist mye salt mat holder kroppen på vannet og du veier litt mer. Er du litt forstoppet? det spiller jo også inn på vekten.. Vei deg en gang i uka, f.eks hver onsdag morgen. Men det viktigste er å bruke målebåndet. Skriv ned målene for midje, mage, hofter, lår og overarm en gang i uka. Ikke gi opp selv om det stagnerer en uke, neste uke går det nedover igjen. Nedgangen vil alltid gå litt i rykk og napp. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Muskler veier ca 30 % mer enn fett (målt i volum)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå