Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer rett fra jordmor og lege nå, og føler meg rimelig forvirra. Jordmor målte blodtrykket (digitalt apparat) mitt til 128/80 (130/83 i forrige uke), og mente det var bekymringsverdig. I forrige uke hadde jeg spor av protein i urinen, men det hadde jeg ikke denne uken. Jeg har lagt på meg 25 kilo hittil (er i uke 34), og er rimelig hoven i bena bl.a. Jordmor sier at hun tror det kan være en begynnende svangerskapsforgiftning, og vil sykemelde meg sporenstreks, ingen jobb fra og med i dag, sa hun.

Så jeg går rett til legen, som måler blodstrykket på nytt (manuelt apparat), og lander på 128/65. Han er helt uenig i det jordmor sier, og mener at det ikke er noen grunn til bekymring.

Så her sitter jeg da, og skjønner ingenting. Noen med erfaring? Dere som har hatt svangerskapsforgiftning, hvordan var blodtrykket deres? Og urinen?

Jeg har forresten ikke vært plaget med hodepine, kvalme e.l.'

Takknemlig for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm... Jeg hadde svf sist og undertrykket mitt var på 110 ca så 80 skal jo være fint da. Hatt undertrykk på drøyt 80 hele veien og ikke fått beskjed om noe annet enn atbvi skal følge med på det...

Skrevet

Synes det høres rart ut at hun mener det kan være begynnende svangerskapsforgiftning når du har så lite symptomer. Nå er ikke jeg en ekspert på noe av dette, men synes ikke blodtrykket ditt virker faretruende heller.

Uansett, skjønner du er forvirra, kanskje du burde ordne ny time med jordmor også? Hvertfall gi tilbakemelding om hva legen har sagt. La de bestemme seg de imellom......!

Hørtes veldig rart ut at de er så uenige iallefall....

Ring ned til jordmora di i morgen, det ville jeg gjort. Bare si det legen har sagt og unnskyld deg selv med at du skjønner ikke hva du skal gjøre! Siden hun mente du burde sykemeldes burde hun ha forklaring på hvorfor...

Men jeg aner ikke selv! Men få klaring i hva som skjer. La de ordne opp de som kan dette, det er tydeligvis rot på en eller annen måte!

Skrevet

Takk for svar. Skal ringe jordmor i morgen. Forhåpentligvis finner de ut av det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...