Gå til innhold

Jenta mi skader seg selv....2 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis hun ikke får viljen sin begynner hun å slå, klype eller klore seg selv. Hun kan og finne på å slå hodet i gulvet med vilje.

Jeg må lese litt om dette, men noen som har noen tips?

I stad fikk hun en runde etter at hun våknet av luren sin og jeg fikk ikke gjort så mye enn å vente på at sinnet hennes skulle gi seg. Så sa jeg til henne etterpå at det er lov å være sint, men at man ikke skal slå seg selv eller mamma. Da så hun på meg og sa unnskyld, men jeg sa til henne at det er greit å være sinna bare man ikke skader noen.

Håper jeg takler det riktig. Synes det blir værre og værre.

Jeg tror det er en måte å få oppmerksomhet på. Vi er hjemme sammen hver eneste dag, så det mangler ikke på mamma kontakt. Vi leser bøker, synger sanger, leker i sanfdkasse etc. Og hun er flink til å leke alene også.

Plutselig ble hun som dette..Og det blri bare mer og mer av det. Jeg føler ikke jeg kan ignorere henne når hun slår hodet i gulvet til hun griner...

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja, mellomste her på to slenger seg ned der han er og slår hode ned i gulvet bakken eller nå hva det er. Jeg har funent ut at det beste for han er at jeg går unna og lar han bli ferdig, hvis jeg prøve å stoppe han blir han bare mer sint og gir seg ikke.

Han gir seg når det gjør begynner å gjøre vondt.

Tror de gjøpr sånn fordi det er dere måte å vise at de er sinte på når de ikke ahr utviklet et godt språk til å yttrykke seg på

Gjest Yunie
Skrevet

Jepp, Alicja også gjorde det der da hun var på E sin alder.. Er visstnok helt vanlig.. Jeg pleide å ignorere det.

Skrevet

Kanskje det hjelper hvis vi fortsetter å snakke om at det er vanlig å være sinna innimellom og at det er helt greit.

Synes det er ille å gå unna og delvis ignorere denne oppførselen, men det blir værre om jeg forsøker å roe henne.

Det funker til dels med avledning, men ikke alltid.

Greit å vite at det er fler som opplever det.

Skrevet

De blir nok bare litt frustrerte og sinte når de ikke får det som de vil, og har begrenset måter å uttrykke det på. Jeg pleier å snakke det bort eller distrahere henne med noe annet. Har som regel gått over fort, og hun skader seg ikke selv da, hun bare ligger å hyler.

Det er ikke greit å være liten bestandig..;)

Skrevet

Snuppa vår på 2 slår av og til seg selv i hodet når vi irettesetter henne.... vi spør henne om det ikke gjør vondt, og da sier hun at jo det gjør det og så sier vi at da er det vel ikke så lurt - og hun er enig. Vi dramatiserer det ikke eller noe sånt, og regner med at det gir seg etterhvert.

For henne tror jeg det er et forsøk på en avledningsmanøver, for det skjer gjerne ved matbordet og sjelden ellers. Der sitter hun jo litt "fanget" i og med at hun ikke får gå fra bordet under måltidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...