Gjest Skrevet 8. juni 2010 #26 Skrevet 8. juni 2010 Hvordan istedenfor hvilken, lillebror/lillesøster på småsøsken istedenfor navnet på ungen.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #28 Skrevet 8. juni 2010 Hallo "sjef!" sagt til min lille sønn, brukt av onkel. Superteit!! Skal liksom høres litt kjekt og greit ut, "jeg har barnetekke"..osv. Sjef!? Ellers: Chill, læks, digg, fett, smooth, osv. Og "serriøst".
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #29 Skrevet 8. juni 2010 Noen skriver værre istedenfor verre. Vitner om uvitenhet.
Gjest Antarctica Skrevet 8. juni 2010 #32 Skrevet 8. juni 2010 ... heisann, der sendte den seg selv! Jeg skulle si, her på forumet, de MILLIARDER av varianter av uttrykket "skjære alle over en kam" Det heter ikke "ta alle under en kam", "gre alle med samme kam" "ta hver over en kam" osv, det heter altså å skjære alle over en kam. Så det så.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #33 Skrevet 8. juni 2010 En irriterende, meget utbredt en som de fleste tar innimellom (meg selv inkl.): avslutte setningen med ....og sånn. "Vi pratet bare om været og sånn" "Jeg brukte kvelden på å se på tv, surfe litt og sånn..." HVA ER SÅNN??? Jeg vil vite det!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #34 Skrevet 8. juni 2010 Tsssk. Det heter "å skjære alle over én kam". Så det så.
Gjest Antarctica Skrevet 8. juni 2010 #35 Skrevet 8. juni 2010 Nånå, ikke så pirkete. Trenger ikke tekste alt for hørselshemmede heller, vel!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #38 Skrevet 8. juni 2010 Mannfolk som sier: vi er gravide. Da svarer jeg: Feil, dama di er gravid, men dere skal ha barn, stor forskjell i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #39 Skrevet 9. juni 2010 Når folk sier : smaken er som baken - todelt/delt. Å si "Smaken er som baken" er greit.. Men når det blir påpekt at baken er delt, får jeg litt høyt blodtrykk. Det vet vi jo....Lizzom
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #40 Skrevet 9. juni 2010 Derreanne! Hva i svarte er det for et ord? Eks: - Han derrreanne. - Den derreanne. - Sånn derreanne.
Gjest Skrevet 10. juni 2010 #41 Skrevet 10. juni 2010 He,he,he, stemmer det. Rett og slett uvitenhet!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #42 Skrevet 10. juni 2010 weeee! som i: "i dag skal jeg på fest, weee!" og "what to do?"
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #43 Skrevet 10. juni 2010 Det er ikke selve utrykka som irriterer det er menneskene som har hengt seg opp i ETT utrykk og bruker det der det ikke passer. Min egen samboer sier "det er teoretisk umulig" til alt. Har så lyst til å si at: Det er faktisk teoretisk mulig, men kanskje ikke fysisk, men da sier han at jeg hakker på han hele tiden. Og ei venninde som sier: I teorien ditt og i teorien datt. Hennes samboer sier faktisk ect. Altså "ekstera", hvem sier det? Kan han ikke bare sier "også videre" som andre mennesker.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #44 Skrevet 10. juni 2010 Hypokonder er ganske stygt i grunn. Og enda verre blir det når min søster, som er det, forkorter det til "hypo"
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #45 Skrevet 10. juni 2010 Tenker du på "Et cetera"? Et cetera VS og så videre, så er Et cetera enklere og kortere å si.
prekæs Skrevet 10. juni 2010 #47 Skrevet 10. juni 2010 eeeee, ja eeeee, nei eeeee, ja takk eeeee, nei takk eeeee bla bla bla Mao. samtaler og svar som begynner mer eeeee. moderne det nå.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #48 Skrevet 10. juni 2010 Overskrifer og innlegg som starter med Ok. Samt innlegg som er skrevet på dialekt/sms-språk. Grrr!!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #49 Skrevet 10. juni 2010 når noen sier "ikke sant" gjennom hele samtalen. Ved å bruke "ikke sant?" vil man bli bekreftet på at det man sier er riktig, og at folk skal være enige. På jobben (barneverntjeneste) er det ei som sier ikke sant i annenhver setning, og det er irriterende (hvertfall når vi MÅ snakke ganske mye sammen, hehe) Mannen min sier "for å si det på den måten" ekstremt ofte om dagen, irriterer vettet av meg. - Njaaaaaa skeptisk er også grusomt. - Ut på byen i kveld- weeeeeeeee! Søt jeg daaaaaaaaaaaa - Voksne damer som skriver hihi ofte på facebook o.l. Patetisk, skal være så søte og nusselige, også er de kjærringer på 40.
Figa Skrevet 10. juni 2010 #50 Skrevet 10. juni 2010 -"Han bare..." som før noen skal fortelle hva en person har sagt eller gjort. Eks: "Han bare, åh herregud". -De bergenske uttrykkene "mat" og "feita". -"Seff" i stedet for "selvfølgelig". -OMG -SMS-forkortelser som "r" i stedet for "er", eller "dg" i stedet for "deg" Listen er lang, men disse kom jeg på i slengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå