Gå til innhold

Noen som har Volvo V70?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fornøyde? Jeg liker en som har litt høy km stand, men i følge selger sier han at den er så driftsikker at 170.000 km ikke er noe i forhold til hva Volvo eiere kjører den. Og den er TurboDiesel(ikke vet jeg hva som er forskjellen). og billig... Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En volvo er ikke billig i drift, sånn i forhold til en feks japansk bil:) Men driftsikre det er de, store tunge biler, som er gode og sikre. Har kjørt v70 selv i noen år:) 170 tusen er "ingenting" egentlig nei, da den fint nok sikkert kan gå 500.000km. Men alle kan få en mandagsbil:) Har du noen nær deg som kan litt bil er det lurt ta de med på prøvekjøring, eller ta bilen inn på en naf test:)

Hva ligger den på til pris?

Skrevet

Veeeeedlig fornøyd med vår Volvo V70. Solid bil!!

Skrevet

Vi har V70 med bensinmotor. Den bruker ca 1 l på mila:) Vær obs på at det har vært en del feil med diselmotorene til Volvo så sjekk litt rundt

Skrevet

Vi har V70, diesel. Fantastisk bil, ingen problemer. Er 2007 modell. Hvilken modell har du sett på?

Skrevet

Hvor gammel er bilen? 170 000 på en dieselmotor er egentlig ikke så mye. En dieselmotor tikker og går mye lengre enn det. Men en motor har jo allikevel en del slitedeler som må skiftes ut, som registerreim osv, så jeg ville sjekket litt hva som var blitt gjort av slike ting i det siste.

En bil er også ganske mye mer enn en motor. Har det blitt skiftet bremser, støtdempere, foringer og slike ting nylig? Rust? Det er vel ofte slike ting som tar knekken på en bil etterhvert som årene og kilometerene går, ikke nødvendigvis motoren.

Vi hadde Volvo s60 diesel 02 modell når den var 2 år gammel og som var kjørt 50 000 km. Og vi hadde mye tull desverre. I tillegg var reperasjonene og delene til volvo så vanvittig dyre, at jeg personlig hadde aldri vurdert å kjøpe en volvo som var kjørt så mye. Jeg savner faktisk den bilen fortsatt, enormt gode seter og kjørekomfort, men den var altfor dyr å holde i topp stand.

Turbodiesel betyr forressten at den er endel sprekere enn den som ikke er turbo, og bruker også noe mer drivstoff.

Skrevet

dessverre kan man nok ikke sammenligne en s60 med en v70, det er store forskjeller her :o)

Men du HI- du må svare litt på tråden din da! :P

Om du ikke kjøper en ny v70 så er det ganske mye en litt kyndig mann eller kvinne kan skru selv. Min 2000 modell skrudde fint gubben i huset på selv, og han er ikke mekaniker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...