Gå til innhold

Dette med HIV og LUES tester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tatt det?

Gammle er dere?

Fikk beskjed når jeg var på Drammen sykehus at jeg manglet papirer på det. Så fikk sommlet meg ned til legekontoret i går for og ta de blodprøvene.

Men så hører jeg det er noen som ikke trenger og ta disse prøvene..

Hvorfor er det forskjell på dette her da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje det er valgfritt om du vil ta prøvene. Men er det ikke bare greit å få det sjekket?

Skrevet

eg tok det sist sv.skap, men ikkje dette.. er jo samme mann så sikkert derfor eg ikkje treng det..?

Skrevet

Jeg måtte ordne meg det. el så blir jeg behandlet som smittet når skal inn på sykehuset..

Jo for alldel,jeg bryr meg ikke :) Kan teste meg for alt som er..Har ikke noe og gjemme..

Men synes det er rart at ikke alle må...

Jeg viste ikke at jeg måtte før jeg var på omvisning på sykehuset

Skrevet

Hiv test ble utført sammen med de andre testene ved første blodprøve. Dette var for snart 3 år siden (var da 29) ved første svangerskap.

Men HIV testen er vel frivillig? Mener å huske at jeg ble spurt om det.

Denne gang ble det ikke tatt HIV test.

Hva er forresten LUES test?

Skrevet

Jm på sykehuset sa at disse testene sku blitt tatt ved første blodprøve.

Men det ble det ikke hos meg. Så jeg måtte ta de testene der i går. 36+4.

Virket ikke som HIV var frivillig gitt,el jo på en måte men da blir man behandlet som smittet hvis ikke har papirer på at det er ok.

LUES vet jeg jaggu ikke selv..

Skrevet

Jeg er 30 og gift med samme mann som da jeg ventet førstemann for fire år siden. De har tatt de testene ved 4 graviditeter selv om det er samme far og ingenting som tilsier at det skulle være smittefare:) Ser ingen vits i å si nei til dette da jeg slipper å betale og helsepersonell jeg kommer i kontakt med er mest komfortabel med at jeg har tatt prøvene og har med meg papirene på det:)

Skrevet

Jeg tok HIV-test på første kontroll, jeg tror det er vanlig at alle blir spurt om dette. Men det er valgfritt om man vil ta den eller ikke. Selvfølgelig dumt om helsepersonell ikke vet om det hvis man er smittet av dette viruset. Er ikke sikker, men antar at det er noe de skal teste alle gravide for, siden det kan smitte over til barnet også, kan det ikke?

Tror ikke du er noe tilfeldig plukka ut, hehe, at du ser hiv-smitta ut liksom....! :-P

Men uansett, heldige vi som ikke har det....! :-)

Skrevet

nei det er bare og slenge seg på disse testene gitt.. ikke noe i mot det jeg.

Synes er rart at noen må og andre ikke

Skrevet

Lues testen er det samme som syfilis testen.

jeg tok alle disse testene på første svangerskaps kontroll:) trodde det var helt vanlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...