Gå til innhold

Sønnen min har 20 tannmerker i leggen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...etter at han (igjen) har blitt bitt av et annet barn i barnehagen.

Første gangen ble han bitt i kinnet - og gikk rundt i 14 dager med et tydelig bitemerke (blått og rødt, - og tydelige tannavtrykk).. denne gangen er det på leggen.

Vi snakker ikke om et lite, uskyldig bitt (om man kan definere biting som uskyldig), men et stygt bitemerke, blodig, blått og antyding til hovent..

Og jeg kjenner at jeg er sååå sint! Instinktivt ønsker jeg å beskytte barnet mitt mot dette andre barnet. Men hva kan man gjøre?

Tar gjerne i mot tips og råd til hva jeg, som mor kan gjøre for å hindre at dette skjer igjen.

Det er jo ikke farlig så lenge han har vaksine, men det hjelper liksom ikke lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med barnehagen!

De burde ha en voksen som følger med på barnet som biter til enhver tid slik at han/hun ikke gjør det igjen....

Skrevet

Har snakket med barnehagen i dag.

De mener de ikke kan fotfølge ett barn alene, for å beskytte de andre barna, men at de slår hardt ned på slik oppførsel.

Likevel oppgir de ikke til foreldrene hvem barnet deres har bitt. Ei heller andre veien, men min sønn fortalte jo raskt hvem som hadde gjort ugjerningen på ham...

Hadde min sønn bitt et annet barn, hadde jeg krevet å få vite hvem han hadde bitt, og ringt til foreldrene for å høre hvordan det går, og beklaget på vegne av mitt barns oppførsel!

Kjenner jeg gruer meg til å sende gutten min i barnehagen pga dette.

Skrevet

skikkelig uenig med barnehagen din der. Jeg syns virkelig for at en periode at de skal fotfølge dette barnet for å venne det av med slik oppførsel.

kanskje du skal forsøke igjen å prate med dem?

Skrevet

Jeg tar gjerne den praten igjen..

Det er ikke bare min sønn som er "offer" her, det har skjedd med andre barn. Derfor mener jeg at nå må de ta det ved roten.

Gjest thricane
Skrevet

det er jo utrolig kjipt, men hva skal barnehagen gjøre? det er nok litt regler rundt å si hvem osv, dessuten kommer det lite ut av å vite hvem unge som bet. noen barn biter i perioder, uansett hvor mye en prøver å unngå. er desverre bare en del av pakka å være i barnehage. man må selvfølgelig gjøre det man kan for å unngå, men av og til så skjer det bare.

jeg har hatt en som bet selv, og satt nesten oppå han en stund. skal bare et lite øyeblikk til, så er det gjort og akkurat det er umulig for de som jobber i barnehagen å forhindre. jeg hadde jo bare en, de har jo flere å holde øye med.

Skrevet

sønnen min hadde en periode hvor han bet når han ble veldig begeistret i lek. Selvom det ikke var vondt ment fra han sin side og det ikke gjorde vondt, så var vi ganske harde på at dette ikke var en grei måte å vise begeistring på. Nettopp fordi vi ikke ønsket at han skulle ta med seg slik oppførsel til barnehagen. Ungen min skulle ikke bli en biteunge;) Var en liten periode vi måtte stoppe lek/tøys hvis han bet, litt kjedelig å kjefte når vi egentlig bare hadde det gøy, men det funket raskt og nå har jeg en bitefri sønn;)

I barnehagen er det heldigvis ikke han som slår/biter da, så antar at vi gjorde rett ved å være litt strenge når dette startet. Syns derfor at barnehagen gjør feil på vegne av det aktuelle barnet, de trenger veiledning, ikke at man skal kjefte når de allerede har gjort noe galt.

Skrevet

Barnehagen kan oppgi til foreldrene til barnet som biter hvem som har blitt bitt, men ikke motsatt.

De burde mer eller mindre fotfølge barnet, men underbemannet som man ofte er er det av og til praktisk umulig.

Likevel, som ansatt i barnehage, om man har et barn som biter, leverer man ikke en liste til foreldrene ved slutten av dagen så de kan ringe alle som har blitt bitt! Du kan da virkelig ikke mene det?

Skrevet

Jo det mener jeg faktisk!

Om mitt barn hadde bitt et annet barn så ille at det gikk gjennom huden, så hadde jeg villet ha en oversikt over dette slik at jeg personlig kunne spørre hvordan det går med barnet og beklage!

Hverken mer eller mindre.

Dessuten vet jeg at barnehagen har den oversikten!

Skrevet

Vesla mi ble bitt flere ganger rett etter bh start. Var da litt over året.

Selvfølgelig ble jeg bekymret og sint da jeg så det, men samtidig skjønte jeg at slikt kan skje.

Viste hvem som hadde gjort det, siden det glapp ut av den ene som jobbet der. De pleier ikke å si det. Hun forklart det var en gutt på samme alder som var veldig beigeistret for datteren min. De var veldig obs på han. Uhellet skjedde likevel da han ville klemme datteren min. Ble litt ivrig og plutselig bet han. Han var kjempe lei seg da datteren min gråt, for han ville bare være god med henne.

Skjedde to ganger, men er flere mnd. siden sist heldigvis. Nå koser de helt fint uten at tenner er involvert:-)

Tror nok bh gjør så godt de kan. Jeg hadde iallfall syntes det var rart om foreldrene til gutten skulle ringt og unnskyld barnet sitt.

Skrevet

Det er ikke snakk om gledesbiting her. Det er snakk om biting i full krangel. Barna er passert 3 år, og vet veldig godt hva som er rett og galt.

Og når bittet er så alvorlig at det må sees på av en lege, kan dere da ikke mene at dere rister på skuldrene og lar det passere som fort gjort???

Skrevet

Det er ganske mange i den alderen som biter. Ofte er det en slags frustrasjon over at de ikke klarer å uttrykke seg godt nok gjennom språket. Man skal såklart prøve å plukke av dem slik oppførsel, men jeg tror ikek straff er det beste.

Jeg synes likevel barnehagen bør kunne passe litt ekstra på barn som fote tyr til biting, så de kan hindre at andre barn må lide.

Skrevet

Barnehagen burde selvfølgelig ha en voksen på barnet som biter! Dette ser jeg på som helt naturlig, da biting er et alvorlig problem.

Ta samtalen med dem en gang til du!

Håper det går bra med barnet ditt:)

Skrevet

Hvis bitebarnet skal få så mye oppmerksomhet tror ikke jeg det vil bedre seg.Personalet MÅ følge med på bite barnet,men i smug.Roses for det han/hun gjør riktig og ha minst mulig fokus på bitingen i seg selv. Biting forekommer fra tid til annen dessverre.

Jeg hadde synes det hadde vært rart og blitt litt brydd hvis foreldre til et bitebarn hadde ringt meg.(hvis barnet mitt hadde blitt biti)

Barn er barn og jeg som mor forstår at dette ikke er direkte rettet mot mitt barn spesifikt.Feil sted til feil tid.

Å kontakte lege pga et bitemerke er vel unødig med mindre det har gått hull??

De i barnehagen har vel ikke lov til å henge ut et bitebarn,men bør jo ha en samtale med foreldrene hvis dette er et stort problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...