Guttemamma til to Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Vår sønn har nettopp begynt med middag.. Har denne gangen tenkt til å lage babymaten selv framfor å kjøpe glass. Men hvordan oppbevarer jeg maten? Kan jeg lage mye og fryse ned i små begere eller lignende? Bruker dere noe olje eller noe i potet/gulrotmos eller bare morsmelk? Sikkert teite spørsmål for dere som kan dette, men jeg føler meg helt grønn
NormaJean Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 kjøp avent sine begre på apoteket, de er perfekte til å fryse ned babymat:-) i starten brukte vi morsmelk, men vi begynte raskt med matolje også! anbefaler deg å lage søtpotetmos, nam nam vi lagde også mye sviskepure, en skikkelig slager. husk at det beste er å dampe maten i ovnen, da bevarer du mesteparten av vitaminer og slik
Guttemamma til to Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2010 Takk for svar har faktisk avent sine begere. Brukte de til morsmelk da jeg pumpet. De er supre. Får se i butikken etter søtpotet, det høres jo godt ut.
Guttemamma til to Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2010 Bytta forresten nick ettersom jeg ikke er på tjukka mer
Lemonia Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Jeg synes Aventbegrene er unødig dyre. Jeg valgte heller å kjøpe to-tre pakker med plastbokser fra Ikea (39 kr for 17 stk). Man trenger jo også ganske mange hvis man skal ha varierte middageer å tilby babyen (da bør man jo ha minst 3-4 ulike retter i fryseren), samt såpass mye at man slipper å lage middager hver uke. Jeg bare laget vanlig mat, moste i blender eller food processor (førstnevnte mens han var helt liten og ville ha den helt glatt, og fp når han tålte litt grovere konsistens). Brukte aldri noe melk i maten, men tilsatte litt økologisk rapsolje.
Rampongi Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Jeg bruker noe platbokser fra Ikea. Kjempefine de. Jeg blander ut med litt av kokevannet til grønnsakene og evn litt olje.
sillyfilly og Olivia Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 jeg bruker brødposer. Legg oppi en porsjon, knyt igjen, legg en porsjon til og knyt igjen. Jeg legger det i fryseren også klipper jeg av en porsjon og tiner opp. Veldig greit. Den porsjonen tulla spiser nå gjør at jeg får 3 porsjoner i en brødpose.
kokosyklus Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Jeg fikk venninner til å ta med babymatglassene de skulle kaste. Tok vare på noen selv da jeg kjøpte litt innimellom. Lagde middager for ca fire uker i selngen og lagret de i glassene jeg hadde i skapet. De må kokes først eller steriliseres i ovnene, men det måman jo med avent sine og. Kjøpte en pakke avent, men synes det ble for dyrt når jeg skulle lage så mange posjoner av gangen. Lykke til! Etterhvert som du skal lage mer middag enn bare ppotetmos kan jeg anbefale Vea sin Kykelikokoskylling. Ungen min digget den:)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Jeg fraus i babymatglass som jeg stereliserte ved koking. Hadde ikke så mye pumpa melk på lager, men brukte olje for å øke energiinnholdet. Kokekraft for å få maten "saftigere"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå