Gå til innhold

Til dere som studerer på universitetet eller nettopp har gjort det..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Jeg holder på å skrive en oppgave som skal leveres i morgen. Også er det en sak/et fenomen jeg ønsker å nevne i oppgaven. Men så finner jeg ikke noen annen kilde på dette enn wikipedia. Vet jo at det er fyfy og bruke wikipedia som kilde.

MEN vil gjerne vite om det allikevel er noen som har brukt wikipedia som kilde og fått oppgaven godkjent?

Det er snakk om en liten del av oppgaven altså. Jeg har også brukt andre kilder i den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo gjøre det sånn at du viser til Wikipedia, og tar et lite forbehold når du viser til den som kilde, for eksempel: "ifølge det åpne internettoppslagsverket Wikipedia...osv."

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å godta dette i en oppgave. Når du skriver videre kan du evt. si noe kort om påliteligheten til denne kilden, men hvis du da bygger opp under din påstand med andre logiske argumenter el.lign. skulle dette gå greit.

Skrevet

Jeg har studert på uni i mange år. I naturvitenskaplige fag er det helt fyfy med wikipedia. I samfunnsvitenskapene er det mange som bruker det, med forbehold såklart. Har en venn som er stipendiat på statsvitenskap og han sier det er OK å gjøre det.

Skrevet

Husker vi fikk en fin beskjed fra vår professor om at han aldri ville se Wikipedia som kilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...