AinaW Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 ...9 dager før termin. Det er en myte at førstegangsfødende "alltid" går over tida. Jeg ble lagt inn på sykehus med regelmessige rier tirsdag ettermiddag, så det skulle ta sin tid. Da hadde jeg allerede hatt uregelmessige rier et par dager i forveien. Riene var regelmessige og vonde, men desverre fryktelig ineffektive. Onsdag kveld ga de meg en sprøyte for at jeg skulle få samle litt krefter til fødselen forhåpentligvis satte i gang for fullt. Det var snakk om å ta vannet, men etter allerede mange døgn med lite eller ingen søvn, syntes de jeg trengte å hvile for å klare fødselen. 3 timer etterpå våknet jeg med 6 cm åpning, og ble flyttet over på fødestue med en gang. Nå skulle det endelig være i gang. På fødestua fikk jeg ikke engang spørsmål om smertelindring, de tok de fleste avgjørelser for meg, og det var kanskje like greit på det tidspunktet. Så de pøste på med epidural med en gang, som var veldig effektiv. Kanskje litt i overkant, da jeg etter kort tid mistet mesteparten av følelsen fra livet og ned. Men det var deilig å slippe å kjenne riene.... Det var kanskje bare litt upraktisk siden de måtte fortelle meg hver gang jeg hadde rie og skulle presse. De hjalp til med sugekopp siden de så at babyen begynte å bli stresset (han har en medfødt hjertefeil og dette visste de om på forhånd, pluss at han fikk pulsfall hver gang jeg fikk rie), og etter 7 timer på fødestua var endelig lillegutt ute. Jeg kjente ikke at han kom ut en gang, bare bittelitt press der nede akkurat når hodet var nesten ute. Så jeg så visstnok rimelig forvirra ut når det plutselig lå en naken liten skapning på magen min.... Etter flere dager på sykehus med ekg, ultralyd og oppstart av betablokkere er vi endelig hjemme og nyter tiden. Det var sinnsykt deilig å komme hjem
Mammaønske Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 GRATULERER :-) Kjekt å høre at dåke har komt dåke heim :-)
petite fleur Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Gratulerer så mye! Bare tull at førstegangsfødende som regel går over ja, selv fødte jeg 18 dager før tiden (og håper gutten i magen kommer like tidlig) :-) Epidural er Guds gave til kvinnen, he he :-) Kos dere hjemme med lille William :-)
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Så deilig at alt gikk bra med gutten din =) Og deg =) Gratulerer så mye!
noepågang FØDT Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Gratulere med din første baby og som mamma! hadde også en laang fødtsel og dårlige rier så æ føle med dæ! epituralen min funka ikkje like godt som din sjønne æ, førr æ kjente ailt! Rien avtok ei stund, så æ fikk mæ en hvil, men når æ fikk drøpp gjor d like ondt,men d gjor ingenting.. va bare klar før å få han ut! Kos dæ med lillegutten og håpe hjertehans blir sterkt og godt. <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå