Gå til innhold

Kan fastlege henvise til plastisk kirurg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å ta neseoperasjon. Kun av kosmetiske grunner. Kall meg gjerne utseendefiksert, for det kan jeg være enig i. Problemet er bare at jeg alltid har hatet nesen min, den virker så malplassert og feilkonstruert til sammenligning med resten av ansiktet mitt som er ganske 'dukkete'.

Kan fastlege henvise meg eller må jeg ta saken helt i egne hender? Vet jo at det er dyrt men vil nødig gå til privatklinikk hvis jeg kan spare noe...

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vil du ikke få dekket av det offentlige! så selvom fastlegen din evt henviser deg til en plastikk kirurg så vil du bli avvist.

Med mindre det er slik at nesen din gir deg fysiske plager som feks at du er munnpuster o.l

hilsen sykepleier som har jobbet på plastikk kirurgisk avdeling

Skrevet

Kan du ikke bare late som om det plager deg mer enn det gjør?

Skrevet

Du vil ikke få dette dekket av det offentlige så det vil derfor ikke ha noen hensikt å gå med dette til fastlegen.. Du kan selv ta kontakt med klinikker som driver med slikt, og må selvsagt betale hele summen selv. Husk å legge slike operasjoner til ferien ettersom du IKKE har krav på sykemelding ved slike operasjoner (vet at noen leger gir det men de har egentlig ikke lov så lenge det er en frivillig operasjon som kun er kosmetisk og ikke medisinsk betinget)

Skrevet

ja, for all del, bare lat som. La oss andre betale for forfengeligheten til hi.

Skrevet

Hehe, Hi her. Nei, det vil jeg ikke for det er ingen medisinske årsaker som taler for at jeg må ha operasjon. Jeg er fullt klar over at jeg må betale selv men tenker at hvis jeg blir henvist fra fastlege til en offentlig institusjon sparer jeg ihvertfall noen kroner i forhold til private?

Skrevet

De offentlige institusjonene har nok nok med å operere pasienter som TRENGER det, så nei - de vil uansett ikke operere deg.. Sykehusene driver ikke med kosmetiske operasjoner man betaler selv for....

Skrevet

kontakt collosseum klinikken på Majorstua, de er ganske flinke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...