Junibølle Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har lenge slitt med jevnlig diare og andre mage-symptomer. Akupunktøren jeg går til fortalte at det er viktig å ha en god bakteriekultur i magen, da barnet får morens bakterier under fødselen. Hun mente en dårlig bakteriekultur kunne gi barnet kolikk, allergier etc. Jeg er litt redd for at jeg kan ha parasitter eller amøber etter en lengre utenlandsopphold, og nærmer meg nå fødselen med stormskritt. Har ikke tidligere tenkt på at det kan være det, og at det er noe problem, men nå ble jeg plutselig veldig bekymret.... Er det noen som vet noe om dette?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Det håper jeg virkelig ikke stemmer, for jeg har sliti med løs mage nå i flere uker, å sliter med det enda.. (30+0 idag)
Grateful mom Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Jeg studerer refleksologi og vi lærer akkurat det samme. Når man blir født er tarmen i utgpkt steril, og første møte med bakteriene får man på veien ut av fødselskanalen. Derfor vil barnet få samme bakteriekultur som mor. Om babyen også blir syk er dermed noe annet, men på bakgrunn av det vil det lønne seg å styrke tarmfloraen før fødsel. Har fått beskjed om at dersom man tar probiotika under svangerskapet kan man også redusere allergier (som man kan få pga dårlig tarmflora pga immunforsvaret). Jeg tror uansett jeg ville gjort det jeg kunne for å bli kvitt diareen før fødselen, det kan ikke være noe særlig når babyen skal ut.. Hvis du har hatt det lenge så burde du kanskje ta en tur til legen for å sjekke om du har fått en sterk infeksjon? Anbefaler uansett å ta probiotika for å styrke tarmen, kanskje det kan hjelpe på diareen. Og du, kjøp det på helsekost
mormia Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 evt drikke biola også. Det styrker magens og er med på å rette opp i magens tarmflora. Få den i balanse igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå