prekæs Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Hvis du hadde lovet en tenåringsbekjent 500 kr hvis han sluttet å røyke, han klarte det....men begynte å snuse i stedet, ville du da punget ut med 500 kr?
Himmel og hav Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Nei, jeg hadde nok ikke det. Dilemmaet er jo at vedkommende har jo forsåvidt sluttet med sigaretter, men når man benytter et røyksubstitutt, som snus, så tenker jag at da har man ikke slutta på ordentlig. Jeg ville nok sagt at de 500 forrenter seg på kontoen min inntil snusen også er borte. Alternativt halve summen nå og den andre halvparten etter snusslutt.
Gjest ->>- Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Lovet er lovet. At du glemte å ha ikke-snusing som en del av premissene er kjipt, men punge ut må man jo.
Gjest sug lut Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Ja. Når en tenker på hva det koster å slutte, og hvor mye mindre skadevirkninger det er av snus, samt tenåringslogikk og egen manglende konsekvensutredning og forbehold...
tante grusom master of law Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Jeg hadde betalt pengene. Du har gitt ditt ord og det må holdes. Snusing er vel ikke ideelt, men man klarer ikke å bevise en sammenheng mellom snusbruk og helseskader. Staten har ikke engang lov å skrive at snus er helseskadelig på eskene.
prekæs Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2010 Jeg tenkte faktisk å punge ut. Har tross alt lært litt av dette og neste gang jeg kommer med slike tilbud, skal ryggen være dekket. Var ikke i mine tanker at slampen skulle skifte til snus, men jeg er sikker på at røyke gjør han ikke.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Pung ut! Og tenk at snus er tross alt bedre enn røyk:)
Miss Misantrop Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Selvfølgelig må du punge ut! En avtale skal holdes.
signe maten Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Knis.. jeg kjenner ei som fikk ganske mye mer enn det der av sønnen sin for å slutte å røyke og hun har vært avhengig av nikotintyggis de siste 15 årene Men jo, avtaler må holdes. Og selv om jeg selv ville sluttet med snusen også (men så er jo jeg en sånn fornuftig en som aldri har begynt med "sånt") så må han/hun nesten finne ut av det selv? Med mindre du inngår ny avtale da
Teline Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Ja. Betingelsene for å få 500 kr er oppfylt. At den som lover penger ikke helgarderer er ikke den snusende tenåringens feil
moe_ Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Jeg hadde betalt, ledd av oppfinnsomheten hans og spurt om han vil være ukysset i lang tid fremover - snus (også porsjons-) er en turn-off de luxe! (Mulig at jeg hadde tilbudt han et beløp for å slutte å snuse uten å bytte til annet nikotinprodukt)
prekæs Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 14. juni 2010 I dag fikk han 500, og det nye tilbudet er: Hvis du kutter ut alt av nikotin, som kan inntas på alle mulige måter, får du 500 til.)
Gjest Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Jupp. Da hadde jeg betalt. Tenåringer har godt av å lære at de må holde ord og avtaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå