Villa Perlesukker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 ...har blitt en greie hos oss ( les: gulesider) til stor frustrasjon hos meg som er yndig, pliktoppfyllende, førerkortprikkfri og alltid på lovens rette side. Jeg har snillpike syndromet. Jeg til og med ser snill ut med mitt lyse lange blonde hår og uskyldige blå øyne! Jeg er helt sikker på at dere også viser en streng pekende finger mot gulesider etter dere har lest hva som har skjedd: Svømmebassenget. Flokken deler seg da i to. Like mange inn på jentesiden som på guttesiden. Konkurransemennesker som vi er, ja dere skjønner kanskje, siste i vannet er pingle! Jeg prøver febrilsk å være ansvarlig mamma og roper inn til guttene før døra lukkes at: husk å vask guttene med såpe ( heretter NO lano) og uten badetruser. Jeg gremmes litt fordi jeg vet at gulesider kun tenker på seier. Jentene er mer strukturerte og vi har fordelen ved at yngste er 5 år. Hos guttene er yngste 3 år. Vi haster inn i bassenget. Stillingen per i dag er 6-5 til jentene. Så kommer utfordringen. Her sliter jeg. Gulesider kaster alltid minste rett i vannet. Flokken hyler og ler. Minsten elsker det men problemet er at småttiser på 3 år ikke har lov å være på det dype med armringer. Man må kunne svømme selv. Pekefinger fra han i bua. Mamma gremmes. Vannsklie. Flokken hyler og ler. Gulesider tar igjen ledelsen og skal kjøre så fort som overhhode mulig. Jo flere etter hverandre jo bedre. Alle venter pent i kø. mammahjertet puster rolig. Så nedover allemann. I de mest ville posisjoner. Pekefinger fra han i bua igjen. Stupebrettet. Alle vil prøve. Flokken hyler og ler. Så kommer jo selvsagt minstemann på 3 og vil hoppe og gulesider lar han hoppe. MED armringer. Pekefinger fra han i bua igjen. Kjære gulesider prøver jeg mens vi sitter og spiser is. Vi må være ansvarsfulle foreldre. Jeg vet jo at det jeg sier går rett inn og ut på den andre siden. Innvendig føles det som om alle ser på oss og tenker for en usosial flokk men greia er at gulesider alltid ender opp med å småprate med alle og de fleste smiler og ler og koser seg sammen med han. Til og med han i bua! Når vi da har lagt flokken prøver jeg igjen å si at vi må følge reglene etc. Joda kommer det søvnig fra venstresiden av sengen... regler er til for å brytes. Jeg Mars du Venus..... vi er ikke like kjærsten min... Er dette en mannegreie? Jeg har jo skjønt at guttene i flokken er mer ute etter å teste grenser enn jentene? Kan noen forklare please!
Miss Misantrop Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Nei, det er ikke en mannegreie. Man blir forhåpentlig ikke gledesdreper når man blir mor, men du står klart i fare for å komme i den kategorien. I stede for å leke SS bør du nyte sommeren og glade barn. Ikke vær en lykketyv når ting ikke er i hht dib protokoll. Blir faktisk litt lei meg på dine vegne.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Det er morsomt å være den mamman som springer fortest inn i køa til karusellen i fornyelsesparken. Eller som stuper på dypet. Det kan du prøve. Man bør selvfølgelig ikke være farlig, eller uansvarlig, men å være litt vill av og til er ikke farlig.
Gjest Siklerotte Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Høres ut som noe jeg kunne ha gjort. Er lov å leke, så lenge en er ansvarlig nok og ikke setter liv og helse og alt det der i fare.
Gjest sug lut Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Jeg synes det er en drit usympatisk greie uansett kjønn. Jeg tror også at den er likt fordelt.
Villa Perlesukker Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2010 Med fare for å bli en gledesdreper så ble jeg med på noe helt vilt i går formiddag. Jeg har i mitt liv aldri gjort noe slik og jeg var livredd da gulesider sa: har du sagt A så må du si B. Kan umulig gjenfortelle det vi gjorde da det blir sett på som en skikkelig fjortisgreie...haha og jeg er helt sikker på at de som så oss fikk seg en skikkelig latter. I kveld skal jeg forskyve en annen grense jeg har.
Villa Perlesukker Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2010 Hehe det er nok ikke det du tror....eller jo kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå