Crizzy Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Jeg er i uke 38 og har fått en del strekkmerker rundt navelen og litt på siden ved "håndtakene". Jeg har smurt mage med tykk bodylotion og olje (spesielt for dette) helt fra jeg fikk vite at jeg var gravid. Jordmor sa at hvis jeg trener magemuskler etter jeg har født vil strekkmerkene bli mindre.. Noen andre tips?? Har helt hetta for hvordan det kommer til å se ut etter fødsel........
Gjest Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Annet enn å sørge for at huden ikke får bli tørr så er det ikke så mye å gjøre. Vær forberedt på at det kan komme til å se ille ut etter fødsel, mange ser helt mishandlet ut rett etterpå men det trekker seg inn, blir lysere og penere med tiden:) (skulle ønske noen hadde advart meg, jeg ble skikkelig deprimert, men det ble helt ok etterhvert selv om de ikke kommer til å bli helt borte)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har noen gaaamle strekkmerker på hoftene. Med årene har de blitt sølvfagret og vises ikke no særlig godt, så egentlig er det beste rådet å ta tiden til hjelp.... Men den første tiden ser man rimelig mishandlet ut ja! Noen sier at sol hjelper, men det vet jeg ingenting om.
Crizzy Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2010 Uff....... Må nok belage meg på en sommer uten å vise fram magen.. Men uansett...godt å vite at det blirpenere med ÅRENE.... :S
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Du kan jo evt. se om du orker å prøve denne: http://www.lookfantastic.com/beauty/mama-mio/post-pregnancy-therapy/mama-mio-goodbye-stretch-marks.html Men leger er vel ganske enige om at kremer ikke kan hjelpe. Hvis du vil prøve noe så anbefaler jeg Mama Mios produkter. De er uten skadelige stoffer som kan gå i melken under ammingen, lukter godt og er veeeeldig populært i England
noepågang FØDT Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 gjor ak d samme som du sist æ va gravid. smorte kjukt på med kremma og olje kver dag 2 ganga om dagen i 8 mnd, og blei foill av strekkmerka det så heilt jævlig ut rett etter fødtseln, slapp mage med lilla/røde djupe strekkmerka. Men dæm gikk sæ tel etter noen mnd. etter et år vistes dæm ikkje nåkka særlig. Dettan svangerskapet har æ gjedd faen i å smørre mæ, førr æ va sikker på at æ blei like jævlig dennan gangen også... men har Ikkje et nytt strekkmerke og de gamle e like "fin" som før graviditeten og har no bare 5 uke igjen. Huske et kjerringråd æ leste førr noen år sia som skulle begrense og forhindre nye strekkmerka. Fukte område med krem eller olje og børste område med en naturbørste. D gjør liiit ondt men, d får opp blodsirkulasjonen som hjelper å reparere og forhindre nye merker. børste magen/område morgen kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå