Gå til innhold

Å kjøre langt med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer setter vi kursen mot Dyreparken i Kristiansand. Fos oss tar det i underkant av 4 timer å kjøre. Jenta vår er 11 mnd når vi skal på ferie. Er det noen som har erfaring med å kjøre så langt med så små barn? Har du noen råd og tips å dele med meg? =)

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fire timer langt???

anyways, kjør når barnet er mett og skal sove.

Skjerm for sola,

Ta med noen spennede leker, drikke og litt å spise på.

Cd med barnesanger.

Pass på å ikke ha på henne for mye klær for det blir fort varmt i bilen.

Ha god tid slik at dere kan stoppe hvis dere må..

Skrevet

4 timer er da ikke særlig langt.

Her kjører vi hver sommer, annenhver jul og ellers når det passer 12 timers turer, og det har vi gjort siden ungene var små. Har aldri vært noe problem det. Har innimellom kjørt om natten når ungene har sovet siden når vi kommer frem har vi besteforeldre som tar vare på ungene. Men det lar seg jo ikke gjøre på en så kort tur.

Spørs jo om barnet liker å kjøre bil eller ikke.

Vi pleide av og til å starte 1/2 time før minste skulle spise kvelds, ga da kvelds i bilen, stoppet og skiftet og pusset tenner, og hun sovnet i bilen rett etterpå. Da hadde vi liksom unnagjort 1-2 timers kjøring mens hun var våken.

Skrevet

4 timer er jo kjempekort da. Har dere virkelig ikke kjørt så langt de siste 11 mnd?

Hadde ikke kommet til å gjøre noe spesielt på en slik tur annet enn et par innlagte tissepauser og en matpause kanskje om vi ikke hadde rukket spise like før vi dro.

Skrevet

Takk for mangen gode råd! hehe. Jeg forstår at 4 timer ikke var så langt.

Vi har ikke reist noe særlig med henne etter hun kom til verden. Vi har kjørt inn til nermeste by (ca 3 kvarter) og på den korte stunden pleier hun å være skikkelig utolmodig og lei... Så 4 timer er langt for oss ;)

Men jeg fikk mangen råd! Takk :)

Vi reiser på morgenkvisten. Kanskje vi kan ta frukost i bilen, så er liksom litt tid slått i hjel =)

Skrevet

Vi har kjørt ti timer et par ganger i året med barna fra de var hhv 10 mnd og 2,5 mnd.

Det jeg syns er best er hvertfall å bare kjøre på så lenge barnet virker fornøyd. Men på en så kort tur kan man jo fint ta noen pauser uten at det gjør noe spesielt negativt for kjøretiden.

Skrevet

Det går kjempefint å kjøre 4 timer. Vår første slik tur var når babyen var 1 mnd.

Ta noen pauser underveis bare slik at babyen får strukket litt på kroppen. Det er visstnok bare en myte at det er uheldig å sitte så lenge i bilsetet for ryggen nå som vi har så gode seter på markedet, men uansett så er det deilig for både store og små å få leet litt på seg :-)

Skrevet

Jeg syns også 4 timer er langt:) Vi skal også til Dyreparken i sommer og det blir 5 timer for oss. Gruer meg for mini på da 8 mnd er ikke fornøyd i bilstol og sover i tillegg kun 30 min i bil selv om han sover 2-3 timer hjemme. Grrr...

Vi tenker å legge inn stopp. Når eldstemann var på den alderen (11mnd) funket det kjempefint med DVD for oss. Han likte se på og det reddet mange bilturer. Mini på 8 mnd tviler jeg på om kommer til å skjønne det....

Vi får krysse fingre for at vi tar sorgene på forskudd!

Skrevet

Fire timer er jo ikke langt i det hele tatt. Vi kjørte åtte timer første gang da gutten vår var 4 mnd og sist nå når han var 16 mnd. Det gikk helt fint. Bilstolene er godt utformet så de sitter veldig godt, og de sier i fra hvis de ikke har det bra. Hyppige pauser, litt kjeks og snacks i bilen og så går det fint.

Skrevet

4 timer er da ikke langt, er en helt vanlig tur det.

Så det eneste dere trenger å tenke på ser å¨sette dere i bilen og kjøre riktig vei.

Skrevet

Sier jeg også, er 4 timer langt?? Vi kjørte på en 8 timers tur med en 7 mnd gammel baby og det gikk over all forventning. Hun sov mesteparten av turen. Vi stoppet 2-3 ganger for å spise og skifte bleie. Tok kanskje 1-1.5 time lenger enn vi vanligvis ville brukt.

Hvis ungen din er glad i å sitte på i bil til vanlig, så går det helt sikkert fint. La de ha en liten, lett leke i hånden, eller installer dvd/video skjerm om det kan være av interesser for ungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...