Gå til innhold

For dumt å gi fireåringen dobbeltsengen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte. Leiligheten har 2 soverom. Et ganske lite og et ganske stort. Jeg vil veldig gjerne at sønnen min skal få det store soverommet.

Det betyr at jeg hvertfall må gå ned i størrelse på seng. Mulig jeg får plass til litt større enn enkeltseng.

Så begynte jeg å tenke at mini trenger jo ny seng nå.. Er det for dumt å gi han dobbeltsengen jeg har nå?

Siden leiligheten ikke er så altfor stor så hadde jo det vært veldig kjekt ved besøk o.l også. Ellers må jeg kvitte meg med den store senga og gå til innkjøp av en juniorseng.

Hm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det blir for dumt. Hvis soverommet er så stort så er det vel bedre å sette inn en seng + en sovesofa.

Skrevet

Unger trenger ikke så stort rom så jeg ville gitt barnet det minste rommet og beholdt senga selv i det store soverommet

Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg synes det er merkelig at en fireåring skal ha dobbeltseng mens du selv skal sove i en enkeltseng. Er jo ditt valg, og det har jo ingen betydning hva andre tenker, men jeg hadde aldri i verden byttet ut min dobbeltseng og latt jenta mi få den, nei, hehe.

Skrevet

Hehe ja det blir vel gjerne for dumt.. Var bare en tanke som slo meg i flyttemaset =P

Men det med en juniorseng og en sovesofa var en god idè :o)

Jeg syns det andre soverommet blir for lite til han. Han har jo masse leker, å skal ha venner på besøk osv. Jeg har da stua til mine venner. Derfor jeg vil at han skal ha det store soverommet.

Takk for svarene!

Skrevet

Hvorfor juniorseng? Kan han ikke bare få en vanlig seng? Vår har sovet i vanlig seng i snart ett år nå, han blir 4 i sommer.

Skrevet

Ville hatt den store senga i det store rommet og en vanlig enkeltseng i det lille og så prøvd meg fram til hva jeg syntes var best i forhold til hvem som skulle sove hvor.

Skrevet

er enig i dette jeg.

men vil bare si at da min gutt var nesten 2 fikk seng som var 1.20

var av den enkle grunn at vi bor lang unna familie, og jeg så at vi hadde behov for en stor seng som også kunne brukes av 2 vist vi fikk besøk.

han har elsket den sengen og var litt sur nå som vi kjøpte ny og mindre seng til han.

så jeg ser ikke noe problem med å la 4 åringen få den store mens du ligger i enkeltseng.

dersom dere flytter igjen er det jo bare å bytte :)

men som sagt, det hun over her sa høres fornuftig ut :)

Skrevet

Trodde det var juniorseng jeg, derfor jeg har skrevet det. Men mener jo en helt vanlig enkeltseng.

Hm.. Var noen forslag her da.. Har vært inne på tanken å ha den store sengen i det store rommet, så kan jeg sove der, men at han har det som lekerom. Men dumt å ha det sånn da?

Så kunne vi jo hatt en vanlig seng og et lite skrivebord på det lille rommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...