Gå til innhold

Sykepleiere, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla vår har klaget sånn på kvalme og mageknip og nekter å sove(hun er 2 år)

Isted var jeg ute på en handlerunde og når jeg kom hjem fortalte mannen at han hadde gitt henne to paralgin forte! Han har fått dem på resept i forbindelse med en stygg ryggskade for en måneder siden og hadde tydeligvis tatt feil av dem og paracet.

Hva gjør vi? Kan hun ha tatt skade av det? Nå sover hun og det har hun gjort i tre timer! Bør vi ringe Giftinformasjonssentralen eller legevakten eller kan vi ta det rolig?

Hjeeelp. Hun er helt matt i øyene stakkars:s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring giftsentralen med en gang!

Skrevet

Hvordan i all verden går det an å blande Paralgin Forte med Paracet?? Den ene er rosa, de andre hvite. Og hvorfor i all verden skulle han gi to paracet uansett til ei jente på 2 år??? Nei, jeg ville ringt legen. NÅ!

Skrevet

Alltfor mye paracetamol og alltfor mye kodein for en 2 åring. dere må ringe giftsentralen og mest sannsynlig ta en tur på sykehuset!

Skrevet

Hi her. Har ringt legevakten og sykepleier i telefonen ville ha oss ned med en gang...Da reiser vi da. Mannen prøver å vekke lille nå, hun er så sutrete og slapp. Han er så lei seg, han angrer sånn:(

Takk for svar dere. Håper hun ikke har tatt stor skade av det:(

Skrevet

hjelpes...si fra når duhar snakket med legen da...

Skrevet

Håper det går bra med jenten din. Kodein omdannes til morfin i kroppen så hun vil jo sove ut rusen. Godt hun våknet!!!

Paracetamol skader leveren men det finnes motgift som minsker skaden.

Skrevet

herre min hatt for noe tull!!!!!

Man sitter vel ikke her å "oppdaterer" men mannen prøver å riste liv i ei jente som har tatt ALT for mye medisin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tull troll tull troll

Skrevet

Er du ikke i stand til å forstå at 2 paralgin forte er farlig for et barn (det samme kan faktisk 2 paracet være...noe som er 4 ganger for stor dose for et barn i den alderen).

Du burde ikke sette deg på dataen og høre hva andre tilfeldige mødre tenker, du burde faktisk tenkt så langt selv at du ringte legevakten og sjekket.Jeg blir skremt over hvor mange foreldre som ikke tar ansvar for egne handlinger og som ikke kjenner til farene i hjemmet. Man trenger ikke være sykepleier for å forstå at det dere gjorde er farlig.

Skrevet

Du skriver at hun var matt i øynene og samtidig at hun sov?

Håper inderlig ikke at du tuller her, men blir litt usikker. Også fordi du tar deg tid til å oppdatere samtidig med at legevakt ber dere komme raskt.

Hvis dette var reelt burde dere virkelig gå noen runder med dere selv i forhold til hvilket ansvar dere har som foreldre.

Skrevet

Dette innlegget er tull!! Man gir uansett ikke 2 paracet til en 2 åring. Skal man gi paracet så gir man mikstur eller stikkpiller til et så lite barn. Og som noen over her skriver man ser jo forskjell på rosa og hvit. ..og ingen ville sittet og tastet på pcen mens 2 åringen var ruset på piller.

Helt klart et tulleinnlegg fra en ungdom uten barn.

Skrevet

Skulle hun ev sitti her i 2 dager å ventet på svar på innlegget så hadde jo dett vært fint.....

Alle som har det som skal være mellom det man hører med, altså ørene, burde vel vite såpass at dersom ditt barn er sykt el fått i seg noe det ikke skulle og man er bekymret, så jo....da ringer man kanskje legevakta da eller....... Sitter ikke å venter på et svar på et nettsted...kokkooooo

Men det er nok dessverre en gang slik at det er noen som ikke er helt på nett som skal ha ansvar for et annet liv...skremmende

Lyset er på, men ingen hjemme lissom.....jadda

Skrevet

Oppdater oss så snart du kan Hi.

Skrevet

Hadde dette hendt meg hadde jeg bare gått rundt og grått og vært bekymret. Vet ikke hvem jeg synes er værst, faren som er så dum at han gir et lite barn to paralgin forte, eller moren som setter seg rett ned på dataen. Begge to virker for meg litt bortreiste.

Dette innlegget må være bare tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...