Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Er det andre som har hatt fødsel på 10 minutter fra første ria kom til man var ferdig?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 kan i tilfelle ikke ha vært noe annet enn som å brenne på et bål i helvete med tanke på smerte...man skal jo åpne seg 10 cm og
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Nei det var ikke vont men jeg rett i sjokk. Det tok flere dager før jeg kom meg.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Nei, men jeg hadde pressrier i kun 5minutt før ungen kom ut. Hele fødselen tok 2 timer (ble ikke satt igang)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Ok min fødsel startet hjemme og først etter 5 min etter fødsel kom ambulansen og jordmor til. Både jeg og den lille var medtatt. Vi trengte flere dager på å komme oss. Lille pia var blå og meget slapp og kald.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 jøss...jaja...jeg gikk fra 2 -10 cm på en timer og det var et sant helvete. 1 cm per 7,5 min...så brukte han 40 min med å komme ut... kan man føde uten at det er vondt, så er vel ingenting bedre enn det, selv med dager i sjokktilstand
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 Jeg hadde en ekstremt rask fødsel. Hadde 7 min med pressrier, og før det hadde jeg hatt noen få rier i en liten time (riene var så svake at jeg trodde at det var kynnere), og ja babyen ble født hjemme. Ringte ambulansen da pressriene kom, men de nådde ikke frem før babyen var ute, Heldigvis gikk alt helt fint med oss;)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 "så er vel ingenting bedre enn det".. Psykisk og fysisk smerte kan være like ille. Er ikke bare fysisk smerte som gjør fødselen til en dårlig opplevelse.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Jeg ville heller hatt en ufattelig vond fødsel på 10 minutter enn timesvis med forferdelige smerter uten pause. Det sier seg selv at 10 minutter er kjapt overstått uansett hvor fort det var og kan ikke tenke meg at det på noen måte er verre enn en lang og vond fødsel.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 Nå er det vel ingen her som har spurt deg hva du foretrekker, eller hva som er værst. En fødselsopplevelse kan gi vonde følelser og tanker uansett type/varighet/smerteopplevelse. Hadde sikkert ikke vært så morro for deg hvis noen sa at " jeg hadde en kjempelang og smertefull fødsel, men jeg syns det var kjempeflott likevel, og skjønner ikke hvorfor andre med slike fødsler klager".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå