Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Er det noe sjans for å bli gravid uten å ha sex? Hvis man f.eks runker en og så kommer det sperm rundt skjedeåpningen fordi du har noe på hendene eller pikken og den kommer borti? Dette er et dønn seriøst spørsmål, faktisk. Men jeg synes det er flaut og spørre på sykehuset om det er mulig...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 "Er det noe sjans for å bli gravid uten å ha sex?" Ja, om du heter Jomfru Maria. Heter du ikke Jomrfu Maria så er sjansen lik 0%
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 særdeles liten, da sædcellene er avhengig av en visst temperatur for å overleve.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Har du vært utro (uten å fulbyrde samleiet) og lurer på om elskeren din kan være faren? Vel, det KAN han, men sjansen er bittebitteliten. Men statistikk hjelper jo ikke deg, fordi det fremdeles KAN skje...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Nei, det er nok kun mikroskopiske sjanser for det. Er ganske lang vei fra sjedeåpningen og inn til eggene. Må gjennom ganske trange ganger. Husk ved samleie har sædcellene ganske stor fart også, i tillegg til riktig temperatur ol. Det må jo klaffe utrolig bra i forhold til syklus også. Er jo kun et par dager pr mnd man faktisk kan bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 er en grunn til at spermen skytes opp i skjeden, rett å slett for at sædcelln har minimale sjanser for å kunne svømme hele veien fra skjedeåpningen, opp selveskjeden ( ca 7 cm ) og videre oppover. vil nok si at sjansen for å bli gravid ved å få sperm på vagina er nærmere lik 0.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 HI her.. jeg har et dilemma, derfor jeg lurer. Har hatt sex med 1 hver dag nesten men så Runket jeg en annen en og mener det kunne komme litt på hendene mine da jeg tok på meg selv etterpå, eller at han "skubbet" borti med penis. IKKE inni meg. Og nå har jeg funnet ut at jeg er gravid..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #8 Skrevet 7. juni 2010 Nei,det kan ikke skje. uff.. for noen ignorante kvinnfolk!! Som annie oppi her skrives.. det skal atpåtil klaffe på riktig dato, temp. osv.. Så sperm på vagina en tilfeldig dag gir ikke en reel sjans for svangerskap.. tenk med nøtta 22:48
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 stakkars deg HI. Her var det ikke mye koselige svar. Jeg skjønner at du kanskje har sånne tanker.. men ikke bekymre deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå