Gå til innhold

Hvordan ville du reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne du har kjent i 20 år - dere har vært svært nære venninner, nærmest som søstre, mesteparten av tiden. Du har hjulpet henne gjennom veldig mange tøffe tak, både økonomisk, følelsesmessig og rent praktisk. Du fulgte henne gjennom svangerskapet hennes fordi barnefaren stakk. Av samme grunn sto du ved hennes side under fødselen. Gjennom tykt og tynt har dere fulgt hverandre, og har "alltid" snakket om at dere skal "bli gamle sammen" (les: sitte på samme gamlehjem, drikke rødvin og klype kjekke unge sykepleiermenn i røven, hehe). De siste årene har det vært mindre kontakt fordi begge har fått mann og barn på hver sin kant, dere har bodd et lite stykke fra hverandre og livet har på sett og vis kommet litt i "veien". Men dere har holdt kontakten allikevel, og vennskapet har bestått. Det har ikke vært noen uoverensstemmelser, og sist dere møttes var alt som før - gode klemmer, gode samtaler, latteren satt løst og tiden gikk fort. Det er noen måneder siden, men dere har hatt jevnlig kontakt siden, på mail, sms, Facebook og telefon. Plutselig, i dag, ser du en Facebookstatus hun har skrevet som er litt kryptisk. Du spør hva som skjer, og *BOOOM!* - så faller en bombe. Hun og familien skal flytte 170 mil unna. I dag. Altså samme dag som statusen er lagt ut og du spør. Ca fire timer etter faktisk. Av andre får du vite at flyttingen har vært planlagt i lengre tid, og at de faktisk har bodd hos felles venner den siste måneden fordi møblene ble sendt i forveien for en måneds tid siden. Og hun har ikke én eneste gang så mye som ymtet innpå engang at de har tenkt på å flytte, og så langt vekk. Ikke et pip. Og hadde du ikke sett FB-statusen ville du fremdeles vært lykkelig uvitende om at din beste venninne gjennom livet - din "søster" - plutselig bor 170 mil unna...!

Hvordan ville DU reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tatt hintet om at jeg tydligvis ikke var så viktig for henne som jeg trodde. Trist og kjipt, men er vel en grunn til at hun ikke har snakket med deg om det.

Skrevet

Blitt UTROLIG lei meg!!

Skrevet

Hadde blitt veldig lei meg..

Skrevet

Trist. Hadde blitt lei meg. Men det overrasker ikke.

Skrevet

Med andre ord var jeg bare viktig så lenge hun trengte hjelp? Bortsett fra det er jeg ikke verdt en dritt for henne? Okei. Ja, det er trist og kjipt, men på den annen side - hvis det virkelig er sånn, er hun uansett ikke en venninne verdt å ha...

HI

Skrevet

Jepp... Og skuffa?

HI

Skrevet

Jepp... Og skuffa?

HI

Skrevet

Jepp... Og skuffa?

Hvorfor overrasker det ikke?

HI

Skrevet

Er du veldig opptatt av at alle andre ville blitt "skuffa"?

Skrevet

Kanskje hun har grudd seg til å fortelle det til deg, fordi du betyr så mye, og det ville bli så leit å ta den samtalen. Kanskje hun derfor ha kviet seg og utsatt det hele. Det skumle med skriftlig kommunikasjon er jo at du ikke vet om hun satt og bet negler og gråt omhverandre da hun skrev det, eller om hun tok veldig lett på det.

Jeg ville nok ha følt meg forundret, og ville ringt henne for å høre mer om det. Si at du syntes det var leit, og at du ble lei deg for å ikke få vite om det osv. På reaksjonen hennes vil du forstå mer av hvor landet ligger tror jeg.

Skrevet

Nei. Jeg bare spør om de også ville vært skuffa. Er generelt bare genuint interessert i hvordan andre ville reagert i samme situasjon.

HI

Skrevet

Ok:-) Utifra det du skriver så ville jeg blitt skuffa og forvirret og lurt på om jeg hadde gått glipp av noe.

Skrevet

Kanskje... Du har sikkert rett i at jeg rett og slett bør snakke med henne om det. Men da vil jeg vente til de mest umiddelbare vonde følelsene har lagt seg litt. Takk for konstruktivt svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...