:) ! Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Dere som er førstegangs.. Hva er det dere kjøper inn til den lille kommer ??? Jeg er så redd det er ting jeg ikke i det hele tatt har tenkt på jeg, men som jeg MÅ ha...
Melkerullen Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Hva med å skrive ned det du allerede har kjøpt inn, så kan vi supplere listen din med det vi ser du vil trenge? og så er det alltids mulig å handle etter babyen er kommet og:)
Gjest Sharazi Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Jeg fikk tips om disse linkene og har fulgt dem: http://www.ammetaka.no/Baby/utstyrslista/utstyrslista.php http://www.ammetaka.no/Baby/utstyrslista/shoppinlistautskrift.php Listen er ganske utfyllende, men begynn med det viktigste (klær, soveplass og litt til bleiestell), så fortsetter du sånn etter hva økonomien tillater! Selv har jeg arvet en del og noe venter jeg med til etter fødselen (babycall og noe ammeklær - vi aner jo ikke hvor store brystene vil bli og hvor slæskete magen vil være...). Jeg venter stort barn, så har kun kjøpt to bodyer i str. 50, resten av klærna er i str. 56. Kommer til å ønske meg str. 62 og 68 i gaver. Jeg har vært litt nøye på å få mest mulig i orden, slik at jeg bare kan slappe av hjemme de første ukene. Jeg orker ikke å stresse i butikker for å finne sengetøy og brystsalve etter fødselen liksom.
:) ! Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2010 Disse linkene skal jeg se litt på Vi har kjøpt inn: Vogn Bilsete Litt klær i str. 50, mest i str. 56 (Men veldig usikker på hvor mye og hva jeg trenger i forhold til at det blir August baby) 3 helsetepper 2 sengesett vugge badebalje Stellematte (som vi skal ha oppå en kommode) Har ikke plass til stellebord. Sikkert masse mer jeg trenger, til han kommer.. Som jeg ikke tenker på..
Løvinna30 Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Jeg har kjøpt: Brystpompe Dyne / snegesett til vogn og seng Seng 2 AmmeBH'er Ammeinnlegg (engangs fra libero) Gaskluter, vaskekluter Bleier, babyolje, babysåpe til balja Balje Stellebord (det billige fra IKEA, fint å ha badebaljen på det år baby skal bades) 2 myke babyhåndklær Bilsete Vogn med myggnetting og regntrekk To flasker for nyfødte Masse babytøy (arva, fått i gaver og kjøpt inn selv) 3 helsetepper 2 lammeskinn og babybok!! som jeg fyller inn i ...
Linchen Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 ammeinnlegg nattbind til deg bleier parasoll til vogna!!! Jeg var ute veldig mye sist og brukte den masse. babycall vippestol etter hvert
cathy 2 på under 1 år Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Jeg ville kjøpt inn paracet til baby, termometer og saltvanns dråper. Dersom du planlegger og amme, ville jeg kjøpt purelan (tror det var det den het) det er en brystsalve som du ikke trenger vaske av før hver amming. Vi har også kjøpt inn easy change (libero) til og ha med rundt om i stellebagen. Dersom du planlegger og bruke flaske så er jo flaskekost en grei ting, og da seff mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå