Gå til innhold

sykmeldt når man skulle hatt ferie!

Anbefalte innlegg

Gjest grønn paprika
Skrevet

Noen som vet om jeg kan ta ut ferien senere? Jobber i bhg, stengt 4 uker på sommeren og da må vi ansatte ta ut ferien. Men jeg er 100 prosent sykmeldt, og har vært det en stund, hva skjer da?

Takknemlig om noen vet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har sykmelding fra legen så gjelder denne og ferien kan da tas igjen senere, ev overføres til neste år om det er mulighet for det, dersom du ikke rekker å få tatt denne innen året er omme. Noen steder kan man også få dette utbetalt i stedet

Skrevet

men hva om man blir sykemeldt og skal ha ferie men jobben allerede har trekt ferien på lønna?

Skrevet

Da skulle jeg tro du får dette tilbakebetalt dersom du ikke har anledning til å ta ferie senere i stedet. Det er vvel kanskje litt forskjellig praksis rundt omkring og ev litt forskjell på priv og stat også kanskje... Men man kan jo ikke noe for at man blir sykmeldt og kjipt å miste ferie pga dette. Jeg har stort sett jobbet kommunalt el statlig og havnet i en slik situasjon og fikk ferien tilgode i alle fall

Skrevet

Er du sykmeldt mer enn fem dager i den planlagte ferien, kan du søke om å få den utsatt. Tror du må ta noe før året er omme (og da f.eks.utsette permisjonen om ikke far tar permisjon samtidig da) og at ikke alt kan føres over til neste år.

Skrevet

Du må søke/avtale med arbeisgiver at du skal ha "igjen" ferien, dette er skrevet i ferieloven, ellers mister du den...jeg fikk litt trøbbel pga dette i fjord, men fikk ordnet det til slutt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...