Gå til innhold

Keisersnitt på Riksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet hvor lenge før termin de tar planlagt keisersnitt på Riksen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått dato i dag, en uke før termin. De setter visst bare opp planlagte ks på mandager og tirsdager.

Skrevet

Jeg er nå i uke 28 og fikk ks innvilget på riksen for 1 uke siden. Samme dag som overlegen innvilget det, sendte overjordmor ut time til forbredende ks samtale og dato for ks i august. Jeg skal ha 4 dager før termin bare....Sånn er det i travle sommer mnd på sykehusene:-)

Skrevet

Fikk innvilget KS på Riksen i går og de vil helst foreta KS i den siste uken før termin. Jeg fikk "mast" meg til 10 dager før termin da alternativet var 6 dager før og det synes jeg er for sent. I sommer har de KS andre dager enn mandager og tirsdager også da det ikke er så mange andre oppsatte gyn-operasjoner. Jeg skal ha KS på en torsdag.

Skrevet

Jeg tar de 4 dagene før med knusende ro siden de allikevel utfører snittet dersom fødselen skulle sette i gang før ks dagen.

Skrevet

Ja, samme tenker jeg. Begynner det, så begynner det! Innbiller meg at barnet har det best i magen så lenge så mulig frem mot termin.

Skrevet

Ja, helt enig, silkeføre! Snakket med jordmor Siri i går (går til kontroller hos henne) og nevnte da at jeg bare hadde fått 4 dager før termin. Hun sa det ikke gjorde noe for hvis det starter så er det bare å ringe sykehuset så vil de gi riedempende midler og sette opp et planlagt hastesnitt istedet. Jeg vil ikke gjøre om datoen for jeg mener også at det er best om babyen ligger i magen så lenge som mulig.

Dette går så fint så:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...