Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

What to do?

Liker ikke tanken på operasjoner ++, men er også shaky for at det skal skje noe under en setefødsel.

Ønsker meg råd, ikke skremsler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte førstemann i sete og det gikk så fint atte :) Så lenge bekkenet er stort nok og babyen ikke er stor så er det ingen ting i veien for å føde normalt.

Jeg ble veldig godt overvåka og passa på under fødselen og følte jeg var i trygge hender! :) Gjør det som du føler er riktig!

Lykke til med valget:)

Skrevet

Hei:)

Jeg fødte seteleie for 18 mnd siden, eller det som ble fotleie, altså begge føttene først. Håpet var at rompa skulle skyves ned i bekken da riene startet, men det ble altså bena som lurte seg ned først. Uansett, var en dramatisk fødsel uten å gå nærmere inn på det.

Nå er jeg i samme situasjon, og det ligger an til nok et setebarn. Kommer til å velge å føde vaginalt igjen, på tross av forrige fødsel, vel og merke KUN hvis rompa ligger i bekkenet. Vil ikke ha nok en fotfødsel!

Du er i de beste hender ved en setefødsel. De siste ukene av svangerskapet får du veldig god oppfølging, jeg hadde flere ultralyder i uka for å følge babyens vekst. Mål av bekken blir tatt. Under fødsel er både jordmor, fødselslege, barnelege og barnepleier til stede. Tror det var til sammen 10 stk inkl. amnestesileger på rommet mitt da jeg fødte!!

Jeg tenker det samme som deg, liker ikke tanken på operasjon!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk, jenter! Gode, varme svar:)

Det skal bli godt å få en prat med jordmoren jeg har gått hos hele veien i morgen. På fredag er det samtale med lege/jordmor.

Vingler veldig. Liker ikke tanken på operasjon, men er livredd for at det skal skje noe under en evt. setefødsel. Hm....

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, gutten ligger med rompa ned. Skal på sykehuset på fredag og høre hva de sier, er i uke 37 nå. Jeg synes setefødsel høres skummelt ut, og vil nok "ønske meg" keisersnitt, selv om jeg så klart allerhelst skulle født vanlig.

Men jeg har jo ikke noen kompetanse på noen av alternativene, det er bare det at jeg kjenner flere som har tatt keisersnitt og det har gått bra. Synes det er vanskelig å finne info på nettet også, uten å dumpe borti skremselshistorier om enten det ene eller andre alternativet.

Blir spennende å høre hva de sier på sykehuset, skulle ønske han tok til vettet og snudde seg, gutten!

Skrevet

har samme dilemma her... har jo lyst å vanlig vaginal fødsel, men lillemann her ser ut til å bli stor. og jeg har litt skader etter forrige fødsel (som var helt vanlig hodeleie fødsel uten komplikasjoner forøvrig) jeg venter til avgjørelsen må tas jeg, og tar en god prat med lege og jordmor der og da. Så får vi bestemme oss sammen med dem. jeg har operert magen før, tre ganger, og har kommet meg fort hver gang, så er igrunn ikke redd for operasjonen, men har bare mest lyst på enda en fin fødsel på naturlig vis. syns det er så fantastisk å føde jeg... smerten glemmer man jo fort uansett... lykke til til deg linchen. det går nok bra uansett!!!!

Skrevet

Jeg hadde valgt setefødsel. Har ingenerfaring, snakker kun ut fra magefølelse. Liker ikke tanken på keisersnitt og er overbevist om at vaginal fødsel er en svært bra måte for barnet å bli født på.

Håper du får gode råd og god veiledning av lege og JM, masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk alle godjenter som har svart:)

Var hos jordmor i dag - hun er bare såååå bra! Føler meg i alle fall rolig i kveld. Fikk fin info og gode svar på det jeg lurte på. Tvilen lurer bak neste sving, men skal som nevnt til Jordmor/lege på sykehuset på fredag, så da får vi se.

Takk for alle lykketilønskninger - i like måte til dere alle, i samme situasjon eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...