Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 29 uker i dag, og lurer fælt på når man skal begynne med smøring og tøying der nede.... Og ikke minst hvordan gjør dere det og hvilke midler bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uke 34 sier de at man kan begynne og smøre tøye med noe oljer..

selv har jeg Weleda fødselforbredende olje som en får kjøpt på helsekost butikker.

men jeg er sløv og bruke den :S er nå 36+4 og kanskje brukt den 4-5ganger..

Skal helst brukes 4ganger i uka og maseres inn i 10min..

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg og har kjøpt den fødselsforberedende oljen fra Weleda. Begynte først i går jeg da, men det er fra uke 34 man kan begynne med det.

Jeg får min mann til å massere/tøye med den når vi legger oss. Synes det er vanskelig å nå frem der nede selv :P

Skrevet

Er i uke 20, og jeg kjøpte Weleda sin olje. Den er dyr, ca 170 til 190 kr. Har ikke testet den ut enda, men har prøvd med annen glidekrem og det funket helt fint. Jeg er overbevist om at man kan strekke seg større i åpningen, for jeg får mye rart inn der som ikke gikk inn før!! :)

Mot slutten før fødsel vil jeg, håper jeg å bruke den jevnt, 4-5 dager i uken. har ikke termin før 26 okt.

Gjest Sharazi
Skrevet

Det er unødvendig å kjøpe den dyre oljen. Jeg har kjøpt Hvetekimsolje på apoteket etter jordmors anbefaling. Den koster under 100 kroner. Jeg skulle egentlig begynne å smøre/tøye hver kveld fra uke 35 fire ganger i uken, men har ikke klart å følge det opp.. Så nå har jordmor bedt meg smøre/tøye to ganger om dagen frem til fødselen. Er i uke 39 nå.

Skrevet

Hmmm.. Mine jordmødre har aldri nevnt noe slikt hverken sist gang eller denne gangen. Har termin 19.juni så om det har noe for seg burde jeg vel begynt for lenge siden?

Skrevet

Jeg har ikke tøyd noe som helst, er det virkelig så nødvendig?

Skrevet

jeg bruker jordnøtt olje, fåes på apoteket, og siden det er litt vanskelig å nå, så masserer jeg heller oftere :) det er ikke bare bare å rekke rundt babybumpen lenger :P

Skrevet

Det er nå verdt ett forsøk og tøye/smøre litt...:) Takk for gode tips!!

Skrevet

Blir anbefalt å beynne i uke 35. Jeg fikk beskjed av legen min at glidekrem eller vanlig matolje (olivenolje f.eks) kan brukes. Ingen vits i å kjøpe dyre oljer.

Sett fingrene i åpningen og press ned mot endetarmsåpningen og ut til siden. Hold dette grepet en stund. Det skal gjøre litt vondt og det er normalt å bli litt hoven etterpå. 10 min om dagen fikk jeg beskjed om, men alt er bedre enn ingenting.

Enjoy! :)

Skrevet

Ble anbefalt av jordmor å begynne ca 4 uker før. Jeg bruker Weleda fødselsforberedende olje. Samboern min smører og masserer 10 minutter hver kveld.

Skrevet

Her er info om Weleeda fødselsforberedelsolje

Fødselforberedelsesolje er en ren naturlig massasjeolje spesielt laget for massasje av mellomkjøttet. Regelmessig massasje i mellomkjøttet gjør huden smidig og elastisk og forebygger at det revner under fødselen.

Anvendes fra 34. graviditetsuke. Oljen er basert på mild mandelolje og e-vitaminrik hvetekimolje som øker elastisiteten i bindevevet. Den milde blandingen av ekte eteriske oljer er nøye avstemt for den følsomme huden i mellomkjøttet.

Anvendelse

Regelmessig massasje av mellomkjøttet har vist seg å lette fødselen. Oljen bør ikke anvendes før 34. svangerskapsuke. Massér regelmessig fire ganger i uken i ca. ti minutter.

Innhold

Mandelolje, hvetekimolje, ekte eteriske oljer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...