Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Og det er veeeldig slitsomt. Når jeg kommer hjem fra jobb (som btw er 5 timer dagen, og jeg jobber kun 3 dager i uka) så er jeg kjempesliten. Idag har jeg hatt fri...leverte kidden i bhg kl 10, la meg til å sove kl 11.30 og sov til 14. Så hentet jeg ungene igjen, og har vært helt kake.... Jeg hadde en "periode" på 4 dager forrige uke hvor jeg var skikkelig i slaget, men så blir jeg sliten og daff igjen. Tok masse blodprøver i fjor sommer, og da var alt ok..regner ikke med at noe har forandret seg så drastisk nå. What to do?? Jeg sitter jo her som en annen zombie...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Ut å tren... Spis antihistaminer og se om du blir bedre..
Misti Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Sover du godt? Har du vondt i nakke og skuldre? Jeg har hatt det som deg... enormt kort lunte osv,, Jeg sov dårlig og hadde vond nakke og skuldre.. etter og ha begynt hos kiropraktor er jeg et nytt menneske... Har hatt mer problem med nakke og skuldre enn jeg trodde...
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Lektor, jeg trente tross alt 3 ganger igår, og idag er jeg full av blemmer og fuckings gnagsår, og megastøl i bein, lår og armer. så nei, ikke idag ;o) Men i morra er det på'n igjen! Dessuten MÅ jeg sove en liten halvtime før jeg trener, for selvom "alle" sier at man blir opplagt av det, så er jeg motsatt. Trener jeg når jeg er i "det hjørnet" blir jeg bare kjempesvimmel og kvalm når jeg trener. Mist; Ja, jeg har problemer med rygg og nakke, og jeg går til kiroprator i rykk og harde napp... men jeg har vært til behandling sånn ca 50 ganger det siste året, og det har ikke hjulpet noe særlig
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Og hva allergi angår, så har jeg vært sånn i vinter også så jeg tror ikke det?
Underveis --> Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 Kan vel ikke akkurat si at jeg er i samme situasjon, men jeg føler meg også ofte sliten, og har vel egentlig gjort det hele livet ;-) Lurer på om jeg bare er lat av og til, men har vel mer konkludert med at jeg mangler skikkelig søvn. Får du sove skikkelig på natten? Uten at du våkner? Det er ytterst sjelden at jeg våkner uthvilt, derfor må jeg sove desto lenger. Det er også viktig for meg å gjøre andre ting enn å bare jobbe og være mamma/hushjelp/leve-A4-livet. Det er også veldig viktig at jeg spiser nok. Jeg er ikke så flink til å spise nok, og variert (heldigvis har jeg en mann som lager mat, ellers hadde det vært ennå stusseligere). Jeg har også hund, så å bli tvunget ut i skog og mark er også deilig, i etterkant ;-) Litt frisk luft og avkobling gjør godt. En annen ting jeg har blitt ganske god på, er å prioritere hva som må gjøres i heimen. Noen ganger lar jeg ting bare flyte og tar meg heller et glass vin foran TV'en. Tillater meg rett og slett å være sliten. Andre ganger harver jeg over stue og kjøkken, føler meg dritflink og ramler ned på sofaen med god samvittighet :-D Som du skjønner, så har jeg ingen gode råd, men jeg ville sett på hverdagen din om det er noe du gjør for mye av, eller for lite av. Spiser nok, drikker nok, nok variasjon og avkobling. Avlastning med barn, og om det er noen som tar seg av deg innimellom og ikke bare andre veien. Lykke til!
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2010 #8 Skrevet 7. juni 2010 Takk for svar, Underveis... jeg lurer rett og slett på om jeg er sliten. Ikke lat, men sliten. Jeg var "utsatt" for en arbeidsulykke på jobb i fjor sommer, og har etter det spist ufattelig mye smertestillende for å døyve det verste. Har ikke vært sykemeldt en eneste dag. Jobber på måter som absolutt ikke er heldige for ryggen min, men det er ikke så mye annet valg... Før var jeg veldig sånn at huset skulle skinne, men nå ser det ut som om renholderene her har streika og litt til... Ut og gå i skog og mark er flott! Jeg gjør det stort sett hver kveld, i en eller annen form. Eller trener på senter... Ungene krever sitt, og jeg kjenner at faren til jenta sliter meg ut enda... så mange år etter bruddet. Og nei, det er ingen som tar seg av meg, men jeg har stålkontroll på alle andre ;o) Jenta er hos faren sin 10 netter i mnd, og lillebroren er en engel så lenge hun ikke er hjemme... Spiser nok bra, om ikke altfor bra Og drikker bra... hvertfall 2 liter bare på jobb..... Takker og bukker for lykkeønskninger hvertfall
Underveis --> Skrevet 7. juni 2010 #9 Skrevet 7. juni 2010 Du vet det er lov å trenge en sykemelding? ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2010 #10 Skrevet 7. juni 2010 Jada, jeg er veldig klar over det... legen og kiropraktoren har prøvd å "prakke en på meg", men jeg lider av det idiotiske snill-pike-syndromet. Dessuten føler jeg at jeg ikke har "lov" til å være sliten når jeg bare jobber 50%. Men jeg har ørten muskelknuter i nakken, og jeg har senebetennelse i skulder, albue og håndledd, på begge armer.... Men jeg jobber jo bare halvt.... og jeg er dobbelt så teit og!
Underveis --> Skrevet 7. juni 2010 #11 Skrevet 7. juni 2010 Øhm...! Få deg en sykemelding jente! Det er jo ikke som om det er en livslang tilstand. Derimot kan du dra på det livsvarige skader dersom du ikke tar deg tiden å bli frisk *smekk smekk* :-)
nati, knotten & lille karamell Skrevet 7. juni 2010 #12 Skrevet 7. juni 2010 Jeg leste kanskje feil, men er det slik at du trener i 3 timer på hver treningsøkt? Dette er i så tilfelle alt for mye og gjør mer vondt en godt. Ikke rart du er utslitt....jeg regner med du ikke er topp idrettsutøver?! Jeg ville holdt meg til 45 min, ivhvertfall ikke mer enn en time. Dersom du har mulighet til å trene 30 min hver dag, så tror jeg det vil være mer optimalt enn 3 timers økter.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 7. juni 2010 #13 Skrevet 7. juni 2010 Måtte opp og lese en gang til og ser nå at det står 3 ganger, ikke 3 timer.....Alikevel synes jeg dette høres mye ut!
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2010 #14 Skrevet 7. juni 2010 Jeg vet det, Underveis!!! Ååå, jeg er så dum! Har prøvd å bestille time hos den nye fastlegen min, men jeg "er ikke på lista" (skrev noe om det her forrige uke) så jeg må jo vente til jeg havner på den jævla lista da....(Skal ringe i morgen og kjefte meg til en time altså) Neeeeei, jeg trener da ikke 3 timer om gangen, er du vill?? Har hatt et opphold på treninga nå, men trente 3 ganger i uka, kanskje 2 timer hver gang. Nå er jeg igang med å gå tur/jogge med venninda mi, samt at jeg trener med mamma på studio. Det igår var bare tull. Jeg jogga en tur med venninda mi først, og gikk/jogga tur med gubben og sønnen etterpå, også trente jeg 1 time på studio med mamma på kvelden. Ren idioti, og aboslutt ikke det som er normalen!
lille sprelle Skrevet 7. juni 2010 #15 Skrevet 7. juni 2010 Tror det kanskje kan være lurt med en grundig sjekk etter den skaden du fikk. Ikke bare en overfladisk en, som de fleste behandlere gjør. Det er ikke så lett å finne frem til noen som kan gjøre dette, men sjekk i nærmiljøet ditt. Deretter må du ev finne noen som kan gi deg det rette treningsprogrammet for akkurat den skaden du har. Å trene som en tulling blir man litt bedre av, men ikke bra (har jeg smertelig fått erfare) Jeg har det slik du beskriver, men klarer ikke engang å jobbe for tiden. Har endelig funnet rette behandlingsopplegg/treningsopplegg,så fra høsten regnes jeg forhåpentligvis i de arbeidenes rekker igjen. Etter at jeg kom i gang med det jeg gjør nå, merker jeg at energien har blitt høyere og at det tar lengre tid før jeg blir sliten og blir ikke så dårlig som før og ikke så lenge. Du må finne ut hva som fungerer for deg ifht dette og ikke gi opp! Lykke til!
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2010 #16 Skrevet 7. juni 2010 Takk lille sprelle! Og så godt å se at du er på rett vei Jeg har vært til mr og rtg, men de fant ikke noe annet enn muskelspenninger. Jeg gjør øvelser hver dag, og spesiellt når jeg er på jobb. Har vært til behandlingsopplegg på kysthospitalet også... problemet er vel at det har satt seg i armene, og det er jo de jeg er avhengig av å bruke... Skal prøve å få time hos legen igjen. Eller så vet jeg at kiropraktoren min mer enn gjerne sykemelder meg for så lenge jeg skulle ha behov for.. Jeg er jo helt fin i helgene, og de dagene jeg har fri (mtp smerter) men jeg blir så sliten....og jeg tror kanskje at det er fordi jeg har så vondt. Kroppen spenner seg hele dagen, og når ettermiddagen kommer og jeg har en liten mulighet til å hvile, så kollapser den helt...
Lykkepålandet Skrevet 7. juni 2010 #17 Skrevet 7. juni 2010 Jeg ha det som deg og har akkurat begynt med akupunktur og homeopati. På natta etter jeg hadde vært der sov jeg vanvittig tungt, det var noe som skjedde i kroppen etter behandlingen. Håper at det vil hjelpe meg positivt på sikt. kanskje noe for deg?
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2010 #18 Skrevet 7. juni 2010 Ja, kanksje det Jeg tar imot alt av tips og råd!! Jeg sovet ikke dårlig altså, jeg sover som en stein....hender jeg våkner pga vondter i nakken, men det er ikke ofte...
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 7. juni 2010 #19 Skrevet 7. juni 2010 Sånn var jeg når jeg hadde kyssesyken. Ingen symptomer ellers bare helt utslitt. Legen fant ikke ut at det var det så jeg endte opp med ME. Hadde tatt nye blodprøver jeg. Ikke bare for jern, vitaminer osv men for f eks kyssesyken.
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2010 #20 Skrevet 7. juni 2010 Kyssesyken??? Hjelpes.... Det kan jeg fort finne utav på jobb til tordag, da. Takk for tipset, det skal jeg sjekke! Hva mener du med "endte opp med"? Har du ME, eller fikk du den diagnoses i mangel på noe annet? Er du frisk nå?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 9. juni 2010 #21 Skrevet 9. juni 2010 Legen sa han hadde sjekket meg for kyssesyken og at jeg ikke hadde det. Men han hadde løy. Jeg måtte jobbe fullt som lærling og ekstrajobb i helgene så ble rett og slett utslitt. Da endte jeg opp med ME. Jeg ble sengeliggende i nesten tre år men da jeg ble gravid ble jeg litt bedre og etter fødselen ble jeg helt frisk. Legen aner ikke hvorfor. Men jeg mistet 1,5 l med blod så jeg tror kroppen fikk "renset" seg. Er helt frisk i dag:) Heldigvis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå