Gå til innhold

Herregud- blir aldri jenter for gamle til bitsching?-facebook-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så oppgitt over noen jeg er venner med på facebook, barndomsvenninner av meg. Vi er seriøst i 30-årene, men noen av de er så utrolig umodne. De erklærer sin kjærlighet til hverandre på facebook, og "fryser ut" andre barndomsvenninner på facebook. Det er sånn at hvis man ikke kjenner dem kan man tro de er kjempenære og glade i hverandre. Sannheten er at de møtes kanskje en gang i året, og jeg tror egentlig de er litt redde for hverandre, altså for hva de andre sier om hverandre. Vanskelig å forklare, men dere skjønner kanskje hva jeg mener?

Jeg har aldri vært en sånn type jente, og er så langt fra det nå. Ja, er som sagt i 30-årene, og har opplevd mye hell og lykke i livet, men også alvorlig sykdom som har gjort at jeg ser livet på en annen måte kanskje. Skulle så gjerne ha kuttet kontakten med noen av disse jentene, men siden vi fra gammelt av er en "gjeng" vil jeg aldri kunne unngå de likevel. Derfor føler jeg meg tvunget til å forholde meg til dette. Måtte bare få det ut:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, har vi de samme venninnene, kanskje? Virket meget kjent!

Skrevet

Dere er seriøst i 30-årene? Fin fjortis-setning:-)

Hva mener du med at de fryser ut noen? Svarer de ikke på spørsmål? Skriver de stygge ting om hverandre?

Skrevet

Takk - jeg har en indre fjortis tydeligvis:) Nei, ALDRI noen som skriver noe stygt om hverandre. Vi er jo tross alt i 30årene - helt seriøst:) Mere at noen konsekvent ignorerer at noen av venninnene skriver statusoppdateringer eller legger ut bilder, aldri liker statusen osv. Og vi er som sagt en "gjeng" med barndomsvenninner. Det er spesielt et par stykker dette gjelder, som må skrive på facebook hvis de har møttes eller prata i telefonen, om hvor kjekt det var, hjerter og suss:) Ganske komisk egentlig, når jeg vet hvor mye baksnakking som ligger bak og ulmer. Men dette minner meg veldig om oppveksten min, spesielt ungdomsskoleårene. Synes ikke facebook er ubetinget positivt. Da jeg ser noe som ligner veldig - ja eller rett og slett ER - mobbing og utfrysning. Skulle så gjerne bare blokka/sletta di, men som sagt vi må omgås på et eller annet plan...

Hilsen HI.

Skrevet

Ja kanskje vi har de samme venninnene:) Jeees, blir så lei de....:)

HI.

Skrevet

Syns det er så søtt med damer på 35 som elsker hverandre, nusser hverandre osv. i statusen.... Ingen andre i verden som eksisterer liksom... jaja....

Skrevet

Jeg kommenterer noen bilder og oppdateringer på facebook, men ikke alle. Jeg forventer heller ikke at alle skal kommentere mitt. Jeg er også i 30-årene, men jeg er litt overrasket over både gjengen din og deg. Virker ganske umodne alle som en.

Skrevet

Ja jeg er kjempeumoden. Takk for den:) Lurer jo litt på hva du synes er umodent? At jeg reagerer på noe jeg oppfatter som mobbing - utstøtning av felles venninner?

Jeg har 200 venner på facebook, og jeg snakker ikke om generelt å kommentere på andres statuser etc. Jeg snakker om at vi er en gruppe jenter som har holdt sammen siden barneskolen, mer eller mindre i perioder. Selv om jeg ikke har like mye til felles med de nå, så er det naturlig å holde kontakten. Uansett hvor teit jeg måtte synes de oppfører seg, så vil vi alltid være i en felles omgangskrets på hjemstedet vårt.

HI.

Skrevet

Jeg synes det er umodent at du tydeligvis vurderer hvem som snakker med hvem på facebook og lager deg meninger om grunnen til dette. Det er da helt naturlig at man har mer kontakt med noen enn med andre. Det virker på meg som om du lager intriger og er bitter for noe. Selv om du ikke får like mange kommentarer som enkelte andre, behøver ikke det bety noe annet enn at dere har blitt eldre og har glidd fra hverandre.

Skrevet

Jeg lager ikke intriger nei, jeg iakttar intrigene:) Jeg holder meg for god til å gni ting inn ovenfor noen av de andre. Men vanskelig å forklare det her, hvis du hadde kjent oss hadde du kanskje skjønt hva jeg mente. Det jeg ser er jo at noen jenter ALDRI blir ferdig med intrigene. Og det er sykt. Hilsen HI.

Skrevet

Jeg er så utrolig enig med deg, ser også godt voksne jenter som må brette ut om hvor glade de er i hverandre. På den måten at det virker ganske krampaktig. Jaja, vi får nok bare innse at noen jenter alltid vil drive med splitt og hersk taktikk.

Skrevet

Du har rett, jeg skjønner ikke hva du mener. Det du beskriver er at noen har mer kontakt med noen av barndomsvennene enn med andre. Ser ikke problemet.

Skrevet

Det er så typisk når noen skriver noe på anonym-forum. Da må det bare komme slike kommentarer om at det er hun som skriver som er umoden eller lignende. Jeg skjønner veldig godt hva HI mener,- og tror nok at vi kan være fra den samme type gjengen:) Positivt å ha god kontakt med barndomsvenninner, men det er bestandig noen som må skape drama ettersom årene har gått og vi egentlig har glidd fra hverandre.

Skrevet

Er dette en typisk dame-greie? Hva er det som er bitchy med å ha mer kontakt med noen enn med andre? Det er sånt som gjør at menn ikke forstår seg på kvinner. Det er så mye synsing og føleri uten basis i virkeligheten.

Skrevet

HI her. Ja det er kanskje en damegreie. Mannen min skjønner godt hva jeg mener, han ser at det ligner veldig på mobbing av andre dette. Jeg vet ikke,- jeg har bestandig åpent hus og alle er velkomne hos meg. Jeg har ikke behov for å ha venninnene mine for meg selv, men vil gjerne at de menger seg alle som en:) Men tror nok mange jenter vurderer andre jenter som konkurrenter, tror kanskje guttene er litt rausere på det området. Sånn generelt, men massevis av unntak på begge sider selvfølgelig.

Og det du sier med synsing og føleri,- ja det er vel bare måten jeg uttrykker meg på. Vanskelig å være konkret, men som sagt mannen min reagerer på det også. Så det er ikke bare oppi midt lille hodet:)

Skrevet

man trenger vel ikke bevege seg lenger enn inn på en tilfeldig tråd her for å se at bitching gjelder for jenter i alle aldre. Har irritert meg over det samme hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...