Gå til innhold

Hva er det med folk å fly??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barna flyr en del og ser MYE rart...

Mine barn får ikke lov til å sparke i sete foran eller leke tittei med de bak, løpe opp og ned midtgangen. Grunnen til at de ikke får lov til dette er rett å slett for at de kommer til å plage vettet av alle som er på flyet og de må ta hensyn til andre.

På mine siste turer har jeg opplevd:

- Passasjerer som på død og liv vil leke med barna. Joda det er koslig, men jeg forklarer for dem og barna at det kan bli veldig slitsomt i lengden.

- Passasjer som på død og liv skal servere seg selv med drikke så de går rett forbi personellet og gjør begynner å forsyne deg. Når de blir stoppet så sier de " Jeg ville ikke forstyrre dere, jeg skulle jo bare ha.... "

- Foreldre som gir blanke f*** i hva barna gjør for så å komme i en høylytt diskusjon med de passasjerene som barnet plager vettet av.

- Folk som skal krangle med flyvertinnen uansett. Voksne menesker som ikke skal ha på seg sikkerhetsbelte, nekter å ta opp seteryggen, bordet.

- Noen skal alltid ha telefonen på og du kan ikke forestille deg hvordan flyvertene følger med hvis du slår på telefonen og hvis du itillegg har hijab så ringer det mange klokker.

- Noen må på do uansett om flyet rister som søtten...

Det jeg lurer på er, er det jeg som tiltrekker meg sånne passasjerer, altså disse meneskene er bare ute å flyr når jeg er på et fly?

Ser dere sånne ting når dere flyr også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele tiden. Jeg mistenker at det dreier seg om en vilkårlig psykose som rammer vilkårlige mennesker i det de passerer boardingkontrollen. Småbarnsforeldre og kvinner i sekstiårene er særlig utsatt.

Skrevet

Har sett dette og enda merkeligere ting når jeg er ute og flyr.

Skrevet

Folk OG fly. Por favor!!!!!!

Skrevet

Har stort sett truffet på de som på død og liv skal legge ned setet. Det var jo veldig kjekt når vi hadde unger som var så små at de satt på fanget. Når jeg da spurte om de kunne ta opp setet sitt så orka de ikke å svare engang!! Så har jeg truffet endel av de som dytter bort beina på babyen når jeg har amma på flyet, dette er stort sett dresskledde menn i 50 årene!! Er ikke så veldig lett å amme en 6 mndr gammel baby uten at den strekker beina litt utover setet ved siden av, og når babyen ikke tok flaske så hadde jeg jo ikke så mye valg, det var enten amme eller ha en hyyyyyylende baby!!

Skrevet

Jøss. Hvor er det dere flyr da? Har aldri opplevd noe av dette, med unntak av folk som skal ha setet bak.

Skrevet

Du, det hørtes kjent ut ja.

På vår ferie for et par år siden, gikk folk på do å røyka. Ropte og kjefta på hverandre og ikke minst trykka på flyvertinne-knappen i tide og utide for den minste ting. Nekta å slå av pc/spiller, nekta å ta opp setet med landing. Reiste seg lenge før flyet var parkert osv.. Jeg og sambo var rimelig sjokkerte, for vanligvis merker vi en av disse hendelsene og ikke alle på samme flytur.

Det skal sies at dette var rutefly og mange av passasjerene var fra destinasjonen vi skulle til. Innerst i hjertet mitt vil jeg ikke tro at det hadde noe med saken å gjøre, men det hadde nok det.

Skrevet

Jeg har opplevd det av og til at småbarn sparker i setet foran, altså i ryggen på meg. Jævlig forbanna irriterende. Greit at ungene ikke tenker seg om, men foreldrene må da ha vett til å si ifra at det er forstyrrende for passasjeren foran. Jeg kommer til å bli veldig strikt på akkurat det.

jeg og en venninne skulle fly fra new york til Oslo, og hun hadde en gutt rett bak seg som sparka og sprella i seteryggen hennes. Hun sa ifra, men foreldrene stirret bare dumt på henne. De sa heldigvis ifra til gutten, selv om de ble snurte. Men det kunne utarte seg stygt om de ikke hadde sagt ifra.

Noen foreldre er bare helt fjern og tror at alt ungene deres gjør er søtt, uansett om de er en pest og plage for andre.

Skrevet

Hvor er det dere flyr da? Shuttle mellom Trøndelag og Benidorm?

Jeg flyr ofte både med og uten barn, og folk er veldig siviliserte der som andre steder spør du meg :-)

Skrevet

Ha ha, 21:00, nå måtte jeg le :-)

Skrevet

.......og jeg fatter ikke hvorfor de nekter å sette på seg belte. Mest irritert blir jeg når noen skal opp i hattehylla når vi har begynt å taxe, litt planlegging må man forvente av voksene folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...