Gå til innhold

MA uke 8


Liten2012

Anbefalte innlegg

Ja, da var det en MA, da. Konstatert på UL i dag. To ganger på rad, nå. Først i uke 16 i januar, nå i uke 8, 5 mndr. etterpå. Har stoppet å vokse i uke 6. Dette er tøft, psykisk. Ingen tegn på noe galt, denne gangen, heller. Håper på utskraping i morgen, ønsker å få alt dette overstått så raskt som mulig. Takk og pris for gutten vi allerede har. Men vi ønsker jo svært sterkt ett barn til! Lett å tenk på at dette jo kan skje enda en gang...kunne vært veldig fint å blitt utredet, nå, for å se om det finnes noe jeg spesielt må ta hensyn til, eller om de kan finne noe som gjør at dette har skjedd to ganger på rad, uten at det muligens er ren tilfeldighet.

 

Lykke til, til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit å høre. Fikk selv konstantert MA på UL i dag. Hadde stoppet på 7+2, usikker hvilke uke jeg er i. Skal på Ullevål i morgen:(

Har heller ikke hatt noe tegn på at noe skulle være galt. Du er heldig som har et gull fra før....spørs vel om jeg blir mamma noen gang da tiden min begynner å renne ut....

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, men det var veldig leit å høre at dette også har skjedd deg! Håper du har fått god hjelp på Ullevål og evt. ordnet opp i dette slik at du kan starte en ny og frisk syklus, for gi ikke opp! Helt ok å ikke prøve så innmari hardt, men gi ikke opp tanken på å bli mamma, det kan godt skje en vakker dag! ((:

 

Etter enda en tur på sykehus grunnet høy hCG (53000) og usikre leger, ble det endelig konstatert at fosteranlegget hadde dødt i uke 6 og at det var på vei til å ordnes opp av seg selv, jeg kom bare det i forkjøpet siden jeg tok denne tidlige ultralyden. Har fått hjelp med tabletter og driver på å kvitterer i dag. Responderer heldigvis raskt, så det verste er nok over nå. Dette er derfor ikke en MA, men en alminnelig abort som sponatnt ville ha kommet i gang av seg selv med litt mer tid. Man så på UL at det alt var kommet "væskeansamling" i livmora (blod).

 

NB! De aller, aller fleste MA`er er faktisk, ref. de tre gynekologene jeg har snakket med denne gangen, helt "vanlige" aborter, men siden de oppdages så tidlig grunnet tidlig ultralyd, har de ikke ennå rukket å begynne å "fjerne seg" fra livmora. I de fleste tilfeller ville dette ha skjedd av seg selv med litt mer tid. MA er en diagnose som har kommet med bruk av tidlig UL. Høres ganske logisk ut.

 

Ønsker deg all lykke til videre og tenk positivt! (: Jeg er 36 og VET at jeg "rekker" minst èn til! ((;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...