Gå til innhold

En helt vanlig dag hos oss..

Anbefalte innlegg

Skrevet

En vanlig dag hos familien Nilsen;

Avkommet har rasert kjøkkenet mens jeg har forsøkt å lage mat. Tilslutt setter jeg poden i stolen sin med en smoothie, endelig er maten ferdig, jeg setter grønnsakskjelen i vasken og maten på bordet.

Når jeg skal inn igjen å hente grønnsakene, spruter junior smoothie ut over hele seg, stolen og kjøkkenet. Jeg går til vasken og henter en klut som jeg smører inn i zalo og vasker stol og kjøkken. Skifter på og skyller av avkommet, kler på avkommet, setter avkommet tilbake i stolen sin.

Ser nå at grønnsakene er fulle av zalo og middagen er kald. Kjøkkenet for øvrig ser ikke ut, da avkommet har kastet kattemat og sukkerbollen ut over gulvet. Alt i alt har jeg brukt 1 1/2 time på å lage middag (inkl. skift, vasking osv) som smaker høgg etter å ha blitt microvarmet og poden er tilgriset av middagen, så nå er det på'n igjen med vasking og skifting.

Det er herlig å være småbarnsmor dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ajajaj. Høres ut som om avkommet ditt er litt eldre enn mitt, så nå gruer jeg meg veldig kjenner jeg.

Håper poden blir "snillere" med tida :)

Skrevet

haha :P Kjenner meg igjen!

Skrevet

Du har det vel likt alle andre småbarnsmødre.

Skrevet

Ja, jeg mener ikke jeg har monopol på tittelen "småbarnsmor" om det er det du mener!

Hi

Skrevet

For meg høres det ut som om du har et barn med et eller annet problem/sykdom eller at dere har temlig dårlige rutiner og kustus. At slikt kan skje forstår jeg, men ikke at det skal være normalen.

Skrevet

Hvordan underholde/ha kustus på en på 14mnd som er i overkant vilter? Jeg snur meg for å røre i sausen, han lukker opp skuffen og drar opp sukkeret. Jeg sier nei med streng stemme, men han forstår ikke hva jeg mener. Han har ALDRI sittet stillet å holdt på med en leke. Jeg har forsøkt alt, men han vil løpe rundt og rundt. Han forsøker å lukke opp alle skuffene, men jeg henger etter han å sier nei nei nei. Forklarer at det ikke er lov og gir han heller noe å leke med. Sitter han i stolen må han ha noe å spise på, ellers så må jeg høre på vræling under hele middagslagingen, noe som ikke er koselig for noen av oss. Samtidlig som at han klatrer ut av selen og kan falle på gulvet.

Opplys meg ò vise småbarnsmor, hva skal jeg gjøre? For jeg er veldig åpen for tips!

Ellers vil han aldri bli leiet av meg, vi kan ikke gå sammen noe sted (dog vi øver hver dag) for han skal løpe andre veien. Løfter jeg han opp, så kjemper han og skriker helt til jeg setter han ned igjen. Han hører aldri jeg rope. Å dra på stranda/i parken er et mareritt, men vi gjør det fordet, for jeg håper han vil lære at han ikke bare kan bestemme alt. Dagene med denne durasellkaninen er slitsomme, så om det er noe jeg gjør galt er jeg takknemlig for å få vite det.

Skrevet

Jeg forventer ikke at en på 14 mnd skal lystre mitt minste vink altså, hvis det fremstod slik.

Hi¨æ

Skrevet

Puh, jeg blir svett av å lese! :-) Hadde han vært litt eldre, kunne man forventet litt mer, men en på 14 mndr er ikke bare bare å hanskes med om de er av den viltre typen. Du skal se det blir bedre om 1 års tid :-)

Skrevet

He he.. Det er da man får kjenne etter om man motstår fristelsen av å sende de på ferie et par mnd. :)

Skrevet

1: Barnesikkring på alle skuffer og skap. Da får han ikke tak i ting der.

2: Fjern alt som kan gå i stykker eller medføre søl.

3: Nei, med streng stemme holder ikke hvis du ikke samtidig tar ham vekk fra tingen hver eneste gang. Vis at du er sint.

4: Stor, høy lekegrind å plasere ham i når du må ut av rommet i 2 min.

5: Ha et sikkert område der han kan kerje uten at det gjør noe.

6: Sele så du er sikker på at han ikke stikker av.

7: Godta hyling. Ta eventuelt på hørselsvern. (På felleskjøpet har de hørselsvern med radio.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...