superspent75gravid Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Hvor mye var blodsukkeret deres på før og etter testen? Mitt var på 4.5 før, og 5.4 etter. De sa at det ikke var høyt, så alt var bra. Men hva er grensen for at det er høyt? Noen som vet det? Forresten utrolig glad for at jeg er ferdig med det... Sitte på en hard pinnestol i 2 timer uten å få reise seg opp når du er i uke 34+6 med litt kranglete bekken og vann i bena er en skikkelig utfordring!!
Minimo <3 Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 mitt var på 4,3 før og 3,2 etter supert hehe.. vet faktisk ikke hva som er grensen jeg :S fikk aldri vite noe..
sprellemor Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Jeg måtte ta to denne gangen. Første gang var jeg på 5.2 før testen, og 7.5 etter. De sier at alt under 7.8 er normalt, men siden jeg var så tett opptil det var det rutine å ta en til. Da hadde jeg 4.1 før testen, men har ikke fått svar på hva den var etter ennå. Skal til legen på torsdag og regner med at jeg får svar da. De vil at man tar en til for å sjekke at det ikke øker.
superspent75gravid Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2010 Helt utrolig at blodsukkeret ditt hadde gått ned etter den sukkerlaken;)) Da har da ihvertfall ikke du noe å bekymre deg for:))
superspent75gravid Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2010 Huff, stakkars deg!! Ikke noe godt å drikke den sukkerlaken på sulten gravid mage;)) Jeg ble skikkelig kvalm, for jeg er ikke akkurat vandt til å starte dagen min med det sukkersjokket!!
hegeno Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Jeg hadde 4,5 før og 4,0 etterpå (uke 24). Er visst ikke så ofte det blir lavere, men de var strålende fornøyd. Siden fastlegen min vil være på den sikre siden møtte jeg fastende på kontrollen en måned senere også (uke 28), men da var vi enige om at vi bare skulle teste med deres eget apparat når jeg kom og dersom alt så bra ut kunne jeg spise umiddelbart. Skal det i uke 32 også. Hun er litt ekstra påpasselig siden ejg har passert 40 og venter tvillinger:D Jeg hadde forøvrig hørt så mye fælt om testen at jeg syns den gikk over all forventning. Fikk låne med meg en kontorstol ut på venteværelset så jeg vippet den helt bakover og la bena på en stol. Da ble det ganske behagelig
Gjest Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 I første svangerskap hadde jeg 9, noe og det var glukoseintoleranse (nummeret før diabetes) I dette svangerskapet hadde jeg 6,6 og det var fint. Du er godt innenfor grensene. Så bra:)
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 7. juni 2010 #8 Skrevet 7. juni 2010 Mellom 7,5 og 11, 1 er man glukoseintolerans - over 11, 1 er d svangerskapsdia. Under 7,5 skal det være greit.
Crizzy Skrevet 7. juni 2010 #9 Skrevet 7. juni 2010 Jeg hadde 8,2 og fikk da beskjed om at jeg hadde svangerskapsdiabetes... Jeg trengte ikke dra på sykehuset for flere prøver ol som de sa, men skulle leve som en diabetiker. Merkelig hvis 11,1 er svangerskapsdiabetes...........?
bondeknøl Skrevet 7. juni 2010 #10 Skrevet 7. juni 2010 Jeg hadde 3,9 eller 4,4 først. To forskjellige som sa forskjellig til meg.. og etterpå så hadde jeg 6, var visst normalt.. men jeg satt ikke rolig da?! hmm.. hadde med meg 1 åringen...
sprellemor Skrevet 8. juni 2010 #11 Skrevet 8. juni 2010 Ja, jeg gledet meg ikke akkurat til andre gangen - kvalmt. Men begge gangene fikk jeg ligge inne på et rom. Andre gangen sovnet jeg til og med litt. Lurer fælt på hva blodsukkeret var etter test andre gang. Fastlegen min synes tydeligvis at det første resultatet var helt ok, for han har ikke kontaktet meg vedrørende det. Det var jm som tok grep (begge gangene egentlig). Hun ringte sykehuset når jeg satt hos henne og krevde å få svaret på den første testen. Så ringte hun en lege hun kjenner som fortalte at det var rutine med en test til. Fastlegen min har bare sagt tidligere at jeg må være forsiktig med sukker, særlig sjokolade. Nå er jeg så lei at jeg ikke orker å tenke på det mer. Får se hva han sier på torsdag (hvis han har fått svaret, da. Det tar visst litt tid...en uke siden forrige test på torsdag) Det skal være sagt at jeg i grunnen er forsiktig med sukker allerede. Dvs. det er vanskelig å vite hva som er å være forsiktig med sukker. Spiste en del is i helgen, men holder meg vanligvis unna godteri. Hvertfall siden jeg fikk sukker i urinen første gang i dette sv.skapet. Jeg har bare hatt litt sukker i urinen de gangene jeg har hatt det. Og når de så har sjekket blodsukkeret har det vært rundt 4 og 5. Så det er nok derfor fastlegen ikke har ment det var nødvendig med glukosetest.
Juli.mamma til 4. Skrevet 8. juni 2010 #12 Skrevet 8. juni 2010 Jeg tok idag 34+3 dager. 8,7. Fikk beskjed om å bedre kostholdet mitt. Var på grensen. Tok test i uke 28 også. samme resultat.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷLitenSpireiMagen<3 Skrevet 8. juni 2010 #14 Skrevet 8. juni 2010 Fastende blodsukker på 3.9, så 5.5 etterpå, fikk beskjed om at det var strålende Jeg hadde heldivis time hos jordmor imellom, så det gikk greit at jeg fikk sitte inne hos henne Tiden gikk litt fortere da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå