allabarna Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Leser så mye om disse bringebærkapslene. Har noen her tatt dem i tidligere svangerskap og kan fortelle om sine erfaringer? Både positive og negative... Synes det er vanskelig å vite om det er noen mening i å ta dem. Koster jo endel og vil ikke ta de dersom det kan være skadelig på noen måte! Håper på svar:)
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Det er ikke skadelig, men om det virkelig har noen effekt det vet jeg ikke. Jeg brukte det sist gang og jeg tar nå også=)
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Jeg mener å huske at jeg ikke hadde flere igjen sist gang. Men denne gangen skal jeg ta etter fødselen også.Det skal visstnok styrke livmoren både før og etter fødsel. Jeg klarte å presse ut en stor baby sist gang (4500g) uten rier og uten å revne. Så jeg tørr ikke å la være =) Hver eneste jordmor og sykepleier som snakket til meg på barsel kommenterte det. Jeg har nå litt troen på naturmidler jeg da... jeg tok avent garden da svineinfluensaen herjet på jobben min og maaaaaange ble syke. Den skulle visstnok styrke immunforsvaret spesielt mot virus. Og.... selv om folk rundt meg falt som fluer så holdt jeg meg frisk=)
Pinguuu Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Mange her inne skriver at dei får mer kynnere, eg har ikke merket noe til det Merker bare at jeg må oftere på do, å magen er ikke hard lenger selv om jeg spiser sterke jern tabeletter.
mammaen til 2+1 Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Det er ikke alle som får mer kynnere av det.. og det er ikke alltid sikkert at de ekstra kynnerene kommer av bringerbærbladkapslene... det er jo vanlig med økt kynnere mot slutten for noen uansett om de går på dette eller ikke.. Jeg gikk på dette sist og har begynt på de denne gangen også.. Kjempepositiv til helsekost, nå i forhold til det jeg var før... =)
WPW Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 hmmm. jeg drakk akkurat min første kopp bringebærbladte, og måtte på do ca ti min etterpå. Må ALDRI "nummer to" på kvelden, og jeg er superforutsigbar på det området.. Tok kapsler sist, og følte meg sterk under fødselen. Men om det har en effekt kan man vel ikke si med sikkerhet. Det er jo ikke ment for å sette i gang fødselen, selvom det virker som om mange tror det.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 når kan man begynne å ta de? å de lifline for ammede, kan man starte på de litt før termin slik at vitaminene får startet i kroppen?
mammaen til 2+1 Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 Bringebærblad kapser eller te kan en begynne med i 3dje trimester.. vitamintilskudd kan en ta når som helst... så lenge man følger dosering.. Selv om det heter for ammende så er det ikke kun for de som ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå