Gå til innhold

Antrekk i bryllup.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup til en god venninde nå til helgen og lurer litt ang antrekk. Hva som er lov og ikke lov.

Har hørt at man ikke skal ha rødt, svart eller hvitt så det er greit.

Jeg har kjøpt en mørk grønn/turkis kjole som står litt i stil til brudebukettene (er forlover).

Har hørt noen si at man ikke kan ha bare skuldre i kirken. Stemmer det? Moren min sier at det er andre regler i sommerbryllup. Noen som vet regler her?`

Kjolen jeg har kjøpt har bare skuldre og den går til knærne. Er det noe regler på lengden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hvitt skal unngås, kan jeg forstå, men absolutt ikke rødt eller svart. Bare en dusteregel.

Skrevet

Fikk visst høre her inne en gang av en Toppen Beck-aktig dame at hvis man har rød kjole i bryllup betyr det at man har pult brudgommen.

Skrevet

sykeste jeg har hørt på lenge

Skrevet

Men er det noen som vet det med bare skuldre i kirken? Må/bør jeg ha et sjal eller noe sånt over skuldrene? Jeg er jo forlover så kommer jo til å "synes" litt i kirken også og vil ikke gjøre noe galt hvis dere skjønner.

Skrevet

Har du hørt med bruden hva hun ønsker då? jeg ville gått i skulderløs kjole no i denne varmen :) Hvis du er usikker, så kan du jo ha ett sjal i kirken :) er ikke verre enn det ;) Er kjolen fin nok, så er det ikke noe problem hva farge den har :)

Skrevet

En stoooor prosentdel av brudekjolene har bare skuldre, så da bør det ikke være noe problem for andre heller.

Hva slags kjole har bruden?? Har hun bare skuldre, så har du det. Har hun det ikke, så kan du fortsatt ha bare skuldre. Eventuelt så finner du deg et fint sjal, finnes mange fine både av pashmina-typen og av den mer florlette typen.

Ang. fargekodene, så er hvitt brudens farge. Sort er tradisjonelt en sorgens farge, så skal ikke brukes i bryllup, spes. ikke et sommerbryllup.

Rødt har jeg aldri hørt restriksjoner om, men-men... hehe..

Skrevet

Kle deg som du selv liker (bare ikke i brudekjole).

Skrevet

Har ikke hørt noe om at man ikke kan ha bare skuldre i bryllup. Mange som har hatt det i de bryllupene jeg har vært i og også mitt eget. Fikk ikke noe reaksjoner/ komentarer på det.

Men du kan jo spørre bruden for sikkerhets skyld. Når du er forlover, så "godkjenner" vel hun uansett kjolen først?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...