Gjest Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Heisann. Jeg er per dd sykemeldt 100%. Er ansatt i et suverent firma som har lagt til rette så langt det lar seg gjøre for at jeg skulle unngå sykmelding. (fysisk krevende jobb) Jeg går til ukentlig behandling og håper på å bli helt bra. Men jeg begynner å innse at jeg trolig må finne meg en jobb med litt andre typer arbeidsoppgaver, og da lurer jeg på følgende: Kan jeg i sykemeldingsperioden si opp min stilling der jeg nå er ansatt, å få samme utbetaling så lenge jeg er sykmeldt? Hovedgrunnen til at jeg vurderer dette er bl.a at jeg og ledelsen i firma bruker nå mye tid på samtaler og møter for å se om vi kan finne på en løsning for hvordan jeg skal kunne komme tilbake i mitt arbeid, men pga sykmeldingsgrunn, er dette dessverre så godt som umulig. Det er verdens beste arbeidsplass, og jeg synes det blir litt feil at de skal bruke mye tid og ressurser på meg da jeg trolig må si opp uansett. Men det kan jeg nesten ikke gjøre om inntektsgrunnlaget mitt endrer seg. Skal forøvrig kontakte nav om dette i morgen, bare nysgjerrig på om om noen her vet noe:)
lille sprelle Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Du må ikke si opp. Så vidt jeg vet mister du da veldig mange rettigheter. Snakk med nav om mulighetene for omskolering eller utprøving i andre yrker. Du sier ikke noe om hvilke jobb du har osv. MEN har du prøvd å trene med en virkelig god fysioterapuet?
Alyssa Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Du kan bli friskmeldt for arbeidsformidling og da si opp din stilling. Tror det er 3 måneder du får det. Da får du samme lønn som når du er sykmeldt. Snakk med nav og fastlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå