Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Vi skal reise til Malta om 2 uker. Skal bo på Seashell Resort at Suncrest som ligger i Qawra i St. Pauls Bay. Er det noen her som har vært der? Er det fint der? Noen som vet om det går ann å sjekke temperaturer og sånn 14 dager frem i tid?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Malta er fantastisk fint ) Sørg for å ta en tur til Gozo !
nawi Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Vært der hver sommer i 10 år. Veldig fint der. Garantert veldig varmt og masse sol. Hva vil du vite?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Har ikke vært der men vurderer å reise dit så nå ble jeg litt nysgjerrig. Er det noen som arrangerer pakkereiser dit eller har du bestilt fly og hotell hver for seg? Hva koster det?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Så bra. Jeg vil vite alt he he Synes det er så lite info om stedet og hotellet på nettet. (kan jo være jeg som er dårlig på å søke også da he he) Hvordan er området? Hvordan er maten der og hva er priser på mat drikke der iforhold til Norge? Jeg leste et sted at hvis man reise til Bugibba så kunne man være med på mange båtturer og sånn. Er det noen turer dere vil anbefale? Hva bør vi få med oss når vi er der nede?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Jeg skal reise med noen venner så jeg har ikke bestilt noe selv men jeg tror de har bestilt alt i en pakke inne på norwegian.no. Jeg tror jeg betalte ca. 4000 kr for å være med. HI
nawi Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 Mye dårlig, men billig mat på Malta;-) Maten er ofte lite krydret, og smaker ikke stort. Forvent dere ikke de helt store matopplevelsene. Men den er billig. Nasjonalretten er kanin som serveres i en slags brun saus. Smaker litt som kylling, bare mer saftig. Jeg har ikke bodd i Buggibba selv, har alltid bodd i St. Julians. Buggibba er en liten badeby som ligger sånn ca midt i mellom alt. Det er vel litt over en halv times busstur til det meste. En busstur koster ca 5 kr, og sjåføren veksler stort sett ikke;-) Taxi er også billig. Valetta i den ene retningen, og Golden Bay i den andre. Golden Bay er den fineste stranda på Malta synes jeg. Er ikke så mange sandstrender, mest klipper og beach clubber som ligger inntil vannet. Utelivet er i St. Julians, shopping i Valetta og Sliema. Fra Golden bay kan man kjøre ut i små grotter inn i fjellet, eller ta en tur til Comino som er en liten øy som hører til Malta.Dere bør ta dere en tur til Comino. Husk solkrem - finnes ikke skygge der. Kan også være greit å ta med flytemadrass, da det er liten plass å ligge på land. En fyr som leier ut noen solsenger som alltid er opptatt, fjellet rundt er vondt å ligge på. Skal dere være på Malta flere dager, bør dere ta en tur til Gozo til Rumbla Bay (en sandstrand hvor de sier at sanden er rød - kommer ann på øyet som ser mener jeg) og Azure window. Bare å spørre hvis det er mer du lurer på. Sola skinner ALLTID på Malta, så dere trenger ikke mye klær.
Gjest Skrevet 7. juni 2010 #8 Skrevet 7. juni 2010 Vi var der i en uke på bryllupsreise. Ikke samme hotellet da, det var kjempefint. Ble veldig skuffet, faktisk..synes det var skittent, mye søppel, altfor mange turister trykket sammen på ei bittelita øy. Men, det kan være skuffelsen ble såpass stor som den ble, da vi var i Roma i ti dager før vi reiste til Malta. Ingen byer eller steder som slår Roma Men om man ikke har vært der før, og ikke har skyhøye forventninger, slik som vi hadde, så er det sikkert helt topp Kunne gjerne tenkt meg å reise tilbake igjen nå, kan jo være vi bare hadde uflaks God tur!!
The Bad Gal Skrevet 7. juni 2010 #9 Skrevet 7. juni 2010 Malta er en perle! Er altfor mange år siden jeg har vært der til å huske all verdens, men Gozo og Comino er verdt et besøk, slik de andre her også sier. Det gikk også båtturer over til Sicilia(Italia) før, regner med det gjør det nå også, det ville jeg prøvd å få med meg i samme slengen. Gjorde dessverre ikke det selv da jeg var der. Bodde hos vertsfamilie i Sliema, og må si at maten vi ble servert var ikke akkurat 5-stjerners. Trodde kanskje det var dama som laga dårlig mat, men ser lillemy 73 sier det gjelder hele øya, hehe. Da vi gikk ut for å spise gikk det jo bare i pizza og slikt likevel, det klarer selv den kjedeligste kokk:-)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #10 Skrevet 7. juni 2010 Malta er ein av dei verre "sydenplassene" eg har vore. Det er ikkje ei fin øy: langt mellom sandstrendene, den eine byen avløysar den andre, engelske pubbar og karaokebarar ligg tett i tett..rett og slett ei usjarmerande, skitten og overbefolka øy. Hyggelig befolkning og billige mat/klede er det einaste positive. Greit nok om ein ikkje har så høge krav. Huff dette vart negativt. Kan legge til at dei har eit fint badeanlegg og "waterworld"-anlegg med delfinshow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå