Gå til innhold

Vet alle hva de vil med livet sitt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på jobb altså.

Selv har jeg ingen fast stilling men en god del å gjøre.

Spennende men usikkert.

ikke lett å få noe fast i min bransje..

kjenner at jeg er litt lei, og årene går.

Hm, vet ikke helt hva jeg skal bli når jeg blir stor for å si det sånn.

Tenker på å ta mer utdannelse, men synes jeg må ha et klart yrkesønske i såfall.

Og sykepleier,lærer, jobbe med barn type jobber er ikke det jeg har lyst til(ikke bli fornærmet please)

men dette er jo jobber som det er mye "bruk" for

Er det noen som har noen tanker til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykepleier er vel strengt tatt ikke et "barneyrke" men mindre man bevisst velger å jobbe ved en barneavdeling.

Hva er interessene dine da?

Skrevet

Dette er jobber som krever MYE av deg, så hvis du ikke har lyst til å jobbe med det er det flott at du holder deg unna.

Hva ønsker du tanker om, en liste med jobber som kan passe deg? Da må vi vite litt mer om deg.

Skrevet

Jeg prøvde meg på et sånn spørsmål for en stund siden. Og ser du fikk spørsmål om interessene dine. Jeg skrev opp mine jeg, som bl.a. er kreative ting som sang og musikk, og fikk et laaaangt svar om at da måtte man øve mange timer om dagen, ta det seriøst og masse masse babbel.

Gav opp og spørre her inne jeg da. Hehehe..

Men sitter altså fremdeles i samme posisjon. Men jeg har det litt travelt. Blir arbeidsledig om noen uker, og klarer ikke finne utav hva jeg vil gjøre med livet mitt. Hele planen min var jo nå å bli mamma, men det var litt vanskelig visst, så ingen baby enda...desverre. For jeg la jo ingen fremtidsplaner for vi skulle jo lage familie, og da trengte jeg ikke en "karriere". Men, hva om det ikke kommer noen barn? Da MÅ jeg ha en karriere og konsentrere meg om, ellers går jeg rett i graven.

Vet fremdeles ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor..

Skal vi ta litt brainstorming? :P

Hva er du flink til da? Hva kommer naturlig for deg? Kreativ? Ordensmenneske? Vil du ha aktiv jobb eller mer statisk? Er det noe du klarer å se for deg?

Skrevet

Ja jeg vet at dette er krevende jobber hvor man må gi mye.

kanskje noe mer administrativt.

Jeg er interessert i samfunnet rundt meg i kultur(dette jobber jeg med) litteratur.

Skrevet

"For jeg la jo ingen fremtidsplaner for vi skulle jo lage familie, og da trengte jeg ikke en "karriere". "

Du trenger da virkelig å ha fremtidsplaner i tillegg til det å ha barn. Spesielt for barnas skyld er det viktig med reflekterte foreldre som står på egne bein.

Skrevet

"Jeg skrev opp mine jeg, som bl.a. er kreative ting som sang og musikk, og fikk et laaaangt svar om at da måtte man øve mange timer om dagen, ta det seriøst og masse masse babbel."

Det du fikk til svar er jo helt riktig. Om sang og musikk skal bli et yrke kreves det øving i bøtter og spann.

Skrevet

Ja, men jeg trives stort sett overalt, og hadde ikke trengt en jobb med "mening" hvis barn hadde kommet når de ble planlagt..eller innenfor en viss tidsramme da.

Men hvis det viser seg at vi ikke kan få barn, så trenger jeg en mere meningsfyllt jobb.

Forsto du den?

Skrevet

Jeg sa da aldri at jeg ville gå inn i musikkbransjen?? Slutt å legg ord i setningene mine!

Skrevet

Jobb uten mening blir veldig fort nerveslitende uansett hvor mange barn du har...

Skrevet

Jeg tolket innlegget ditt på samme måte som 14:04.

Det er vel ikke babbel å gi deg gode råd om å satse. Ingenting kommer gratis her i livet.

Skrevet

Ok, du er av den kranglete typen. Da skjønner jeg, selv om jeg ikke så den tråden, at du ikke fant noe "nyttig" den tråden du hadde.

Skrevet

Hehe..kos dere sier jeg.

Venter og ser om HI svarer.. det er jo ikke min tråd dette her.

Skrevet

HI her.

Faktisk jobber jeg med musikk så øving vet jeg alt om.

Problemet er nok at jeg har en veldig spennende og interessant jobb på mange måter.

Skal noe til å matche det om du forstår.

Jeg ser for meg noe med adm, jus kanskje.

men steget er stort mht til å gå fra et fritt, skapende yrke :-)

Eller å skrive bøker, sy klær eller noe sånt for å være litt sprø.

Skrevet

Høres jo ut som du har det bra der du er. hva er det som gjør det usikkert?

Å skrive bøker, sy klær etc vil nok være like usikkert.

Skrevet

ja det var ment litt på tull..

Problemet er at arbeidet er usikkert, ikke veldig godt betalt.

Jeg blir eldre osv

Vet ikke om jeg ser for meg dette om 10 år for å si det slik :-)

Skrevet

Jeg er også glad i litteratur og leser i snitt to bøker i uken.

Jeg er en litt ledertype som liker å ha ansvar og oversikt.

Jeg liker å få bruke de kreative sidene mine.

Jeg er veldig glad i mennesker og kunne aldri sitte alene på et kontor.

Jeg liker å skravle.

Jeg liker også utfordringer på alle plan.

Jeg ble butikksjef i en bokhandel :)

Jeg har nå personalrabatt på bøker i tillegg til at jeg FÅR leseeksemplarer av forlagene.

Jeg har ansvar for personale, økonomi, butikk og en del markedsføring.

Jeg bygger utstillinger, reoler osv.

Jeg prater med utallige hyggelige (og noen mindre hyggelige) mennesker hver dag.

Jeg møter utfordringer i alt fra personalpolitikk til vriene kunder, fra reklamasjoner, budsjetter, varesortement og videre til fakturering ,bestilling av varer osv osv.

Jeg absolutt digger jobben min, har hatt den i 11 år nå og har enda ikke kviet meg for å gå på jobb noengang. Jeg stortrives!

Skrevet

HI her

Dette høres ut som en fin jobb ja:-)

Skrevet

Jeg håper at jeg kan få råd til både stort hus og å være hjemmeværende med barna.

Det er drømmen i hvert fall, så hva jeg vil, det vet jeg :)

Skrevet

Ja det var mert yrkesvalg og jobb jeg tenkte på.

men ser så klart at i småbarnsperioden er det godt å ha det fleksibelt

Skrevet

Hi

ikke gi opp ,du skal se det ordner seg med barn på en eller annen måte.

Skrevet

Både og!!

Jeg vil gjerne fortsette å jobbe med det jeg gjør,Jobber med barn/ungdommer med spesielle behov i en avlastningsbolig, og i et felles boende for fysisk og fysisk utvikklingshemmede. Elsker jobben min men kunne tenkt meg en litt bredere kompetanse, så vurderer å ta videre utdanning i vernepleie.

MEN;

Har nettopp fått diagnosen bechterew og det kompliserer ting litt. Kanskje jeg etterhvert blir nødt til å tenke helt nytt hvis det ikke går å annpasse jobben min etter sykdommen ( noe jeg trur det gjør). Men jeg må nok holde en dør åpen for noe annet.

Uansett trur jeg aldrig man blir for gammel til å studere, eller hoppe på noe nytt, men er nok viktig å gjøre seg noen ærlige tanker over hva man trur man passer å jobbe med. Noe det ser ut til at du gjort hi. Lykke til du finner sikkert veien din etterhvert..

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...