Gå til innhold

Erfaring med moby wrap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lyst til å kjøpe en moby wrap for å bære barnet mitt i. Har noen erfaring med denne type bæretøy? Positive, negative... Og hvor er det best å kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke klart meg uten... Og har fire stk i forskjellige farger. Lett å knyte, barnet sitter godt, men kan bli litt varmt på de varmeste dagene om sommeren.

Sjekk om du finner brukt på finn.no, pleier å ligge noen ute.

Skrevet

Akkurat knytt av meg min etter en tur på butikken med mini på 6 mnd:) Super. Har baby bjørn bæresele også, men får så vondt i rygg/nakke og skuldre av denne. Den er bedre til korte turer når det er varmere i været.

Eneste jeg syntes er upraktisk med mobywrap er å knyte på seg hvis man er offentlig, men ikke ofte jeg gjør det! Med tanke på stoff på litt mindre rene gulv..

Skrevet

Jeg kjøpte en moby wrap til min første baby og kunne ikke klart meg uten :) Hvis han slet med å sove og jeg ikke hadde tid til å bysse han i søvn gikk jeg rundt med han i den til han sovnet..samtidig som jeg gjorde alt det andre jeg skulle :) Kjenner ikke at man bærer på noe heller :) Vekten blir godt fordelt så man blir ikke sliten i rygg eller nakke :) Bare å løpe og kjøpe :)

Skrevet

Det er supert! Lett å knyte, mykt og godt. Men det er av de varmeste elastiske sjalene, noe som kan være greit å ta med i betraktning.

Et eksempel på et svalere sjal er MamEco. Det er også litt mindre elastisk, noe som gjør at du kan bruke det lenger (høyere vekt hos babyen). Et MobyWrap vil begynne å sige rundt 8-10 kg (altså at barnet sklir litt lenger ned, ikke farlig, men går litt ut over bærekomforten), mens et MamEco holder stand lenger (12-15 kg, og da bærer man nok ikke i elastisk sjal på magen så mye lenger ;) )

Skrevet

Jeg har kjøpt et svart MobyWrap bæresjal brukt for 300,- men angrer siden jeg skal ha sommerbaby. Hvis du skal ha høst/vinterbaby vil det passe deg bedre. Jeg har ikke brukt det (siden det enda er 5 uker igjen til gullet kommer...) og det ser helt fint ut. Vil du kjøpe det av meg for 250,-?

Skrevet

Hvis du ikke får solgt det: Jeg har to elastiske sjal denne gangen, så jeg skal ha et om det andre er på vask (gulp og sånn). Jeg tror et svart moby er helt greit på kjøligere dager også, og du vil fortsatt kunne bruke det når sommeren er over ;) Bare til trøst, jeg tror ikke det var et bomkjøp tross alt ;)

Skrevet

Fekk baby i slutten av mai i fjor, og kunne ikkje bruke sjalet på sommaren pga både eg og han vart for varme. Men på hausten vart det ein hit :-) Det er eit stødig og godt sjal. Var veldig kos å dra på bytur og shopping med babyen på magen. Han sat og fylgde med, og så tok han seg ein lur lunt inni sjalet.

Skrevet

Vi hadde en sommer baby sist, og jeg og ungen ble bare en våt flekk de gangene vi prøvde... Når høsten kom, var maitai i god bruk så gadd ikke å prøve igjenn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...