Gå til innhold

Jippi!


verpesyk81 og lillesnusk

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet fastlege på nettet, for jeg har tenkt på det lenge og jeg vil gjerne ha en kvinnelig lege (spes. nå), så idag gjorde jeg det bare. Jeg ringte dit for å bestille den første timen om noen uker. Og hun snakket med legen, fo hun likte å ta de nygravide inn så tidlig som nå for å ta celleprøve og sette igang ting og tant! SÅ GØY! hadde egentlig beregnet at jeg ikke skulle til lege før etter sommerferien vår og alt. Men nå er jeg bare så gira! :o)

Har også snakket med majorstueklinkken, for vi vil gjerne ha en tidlig UL. Alt er jo i orden så langt, men vi begge føler at vi er i et vakum inntil vi ser noe som evt. rører seg på skjermen. De sa vi bare kunne ringe 3-4 dager før vi ville ha UL, så fikk vi time. Så det er jo ikke lang ventetid, altså! Så for meg flere uker!

 

Det er rart med det, man blir jo engstelig med en gang man vet man er gravid. For alt som kan skje! Fyttirakkern, altså. Trodde ikke jeg skulle bli "sånn". Iom at jeg jobber jo noe innenfor feltet kan du si (føde/barsel)..... Men men..

 

Håper alle andre her inne har det bra!! Det her blir en fin tid for oss alle, håper jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipp hurra!

 

Jeg er litt usikker på om jeg skal prøve å få legetime, for det er en god del ting å ta hensyn til i jobben min, og jeg syns det er tryggere å spørre legen om råd enn på forum når det er sånne viktige ting. Jeg vil gjøre alt som står i min makt for å gi min lille den beste starten som er mulig.

 

Hvis du jobber innen feltet bør det jo være mulig å få til en UL "på si" :)

Vet du når man overhodet kan se noe på utvendig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ringte bare til legekontoret og sa at jeg er gravid, hva skal jeg gjøre ;) så da fikk jeg time kun 3 dager senere (imorgen) synes det var veldig greit at jeg fikk time så raskt. jobber i barnehage til vanlig, og det er også ting der jeg må passe på. Fikk beskjed idag om det var brennkopper på avd min, da var det rett på internett å lese om det og graviditet!! kjenner jeg er bekymret for jeg vil så gjerne at dette skal gå bra!!

 

har ei venninne som fikk innvendig UL i uke 8, men i uke 12 fikk hun utvendig.... men jeg vet ikke noe mer enn det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...