Gå til innhold

Hæh!?! Dere som har termin rundt 21. januar!


Liten2012

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg forvirret, her. Og litt iritert... Jeg har termin 21. januar og er nå i uke 8. Ok? Det stemmer med dere andre, kanskje?

 

Så fikk jeg time til den ordinære UL 26. august. I følge "mine" uker er jeg da kommet helt til den første dagen i uke 20! Og siden jeg fant ut ved ordinær UL i januar (uke 18) at babyen dessverre var død, ønsker jeg ikke å utsette denne UL ei drøy uke denne gangen! Derfor ringte jeg til sykehuset for å orden opp i dette og forhåpentligvis få UL ei uke tidligere.

 

Men, nei, hun mente at jeg 26. august ennå var i uke 18 (siste dag) så det burde passe kjempefint med UL da.

 

Hva fa...n!!? Det er jo unektelig ei hel uke etter termin og ukene som bl.a. er regelen her på BIM! Hun nevnte Nagels regel, som jeg jo kjenner til, men jeg har har hele tiden gått ut i fra at det er denne regelen som benyttes stort sett overalt for å regne termin og uker. Så nå skjønner jeg ikke stort..

 

Noen som har opplevd det samme, her? Når får dere den ordinære UL og hvor mange uker er dere på vei, da?? Hmmm.....

 

Skal på UL i dag, så nå er jeg bare enda mer nervøs. Og sinna. Er ikke helt sikker på hvorfor jeg føler meg så sinna, men det ER jeg!!!! Dette trenger jeg bare SÅ ikke!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvor jæv.....a komplisert kan det være, liksom!!? AAAAAARGHHHH!!!!!!!!!! Ikke akkurat atomsplitting, dette, vel?!!!! Nei, nå skal jeg gi meg...huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har iflg min lege termin 16. januar (Mine beregninger sier 15. januar). Jeg var på første kontroll i dag og min lege sa da at hun skulle besille time til UL når jeg var i uke 19 (mellom 16-20 august).

 

Dette er min første så jeg vet ikke hva som er normalt og har derfor bare godtatt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-hei du-

 

Jeg har også termin 21 jan. og har beregnet at jeg er 8 hele uker på onsdag! Jeg har også fått UL den 26 august. Og etter det jeg klarer og regne er jeg 19+1 den dagen. Og så vidt jeg vet er det jo mellom uke 18 og 20 man skal ha UL for best mulig beregning av terminen!

 

Har 2 svangerskap bak meg og synes ikke dette er uholdbart jeg da. Har også mistet en gang før, men det var litt tidligere enn deg!

Det jeg har fått i oppfølging i forhold til MA er og få en tidligere ul for og se om det er liv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man vite det så tidlig når man skal til UL? Selv har jeg termin 26.januar (7 uker på vei). Skal ha første svangersskapskontroll 19. juli(13 uker på vei).

 

Mer vet jeg ikke.. Når bestiller man UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lege eller jordmor som søker deg til UL! Varierer når det er fordi noen er tidlig på første kontroll mens andre er sene på den kontrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde du at jeg aktet å sitte her og vente på UL rundt uke 18 når det var nettopp da det sist ble oppdaget at babyen var død!?? Selvfølgelig har jeg bestilt tidligere UL og betaler gledelig det det koster; det er jo overhodet ikke det dette gjelder! Temaet var forvirring rundt hva BIM sier om hvilken uke jeg er i, kontra det jordmor sier, ref. Naegels regel. Det er over ei uke i forskjell!

 

Nå er det forresten ikke noe tema lenger, uansett, for det ser ut til at fosteret har stoppet å vokse i uke 6 og er dødt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...