Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som kan hjelper meg til å skrive eksempel på en god jobbsøknad til et kontor?

Grunnen til at jeg har lyst til å jobbe på et kontor er jo på grunn av at det er gunstig arbeidstid, men kan jo ikke akkurat skrive det på en søknad.

Er det noen her som kan hjelper eller gir meg eksempel hva jeg kan skrive?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva anser du som gunstig arbeidstid?

Skrevet

Fra 0800 - 1600 og fri i helgene...

Hilsen HI

Skrevet

De fleste kontorbedriftene tilbyr dessuten fleksitid, med kjernetid mellom 9 og 14.30. Ideelt for dem med småbarn. Og så kan man opparbeide plusstid og seinere avspasere.

Skrevet

Jobbe på et kontor? Det er jo en million ulike jobber som utføres på et kontor da. Hva slags jobb er det du skal søke på?

Det er også veldig mange som jobber "på kontor" som definitivt ikke har 8-16 som arbeidstid, mens det også finnes utrolig mange jobber som ikke foregår på et kontor som har slik arbeidstid..

Skrevet

Er det bare jobbsøknaden du trenger hjelp til, eller vil du at noen av oss skal møte opp på intervjuet også? Hva med å gå på jobb, skal du leie noen, kanskje?

Skrevet

Kan du gir meg eksempel hva jeg kan skrive på en søknad til en stilling som kontormedarbeider?

Har ingen erfaring fra kontor, men jeg vet at jeg har noen av egenskaper som mange av stillingene søker etter.

Hilsen HI

Skrevet

Vanskelig å si noe om hvorfor du vil ha en jobb:) Når jeg ikke vet noe om deg eller jobben mener jeg. Men titt på oppgavene som hører til stillingene du søker. Hvilke høres bra ut? Hvorfor høres de bra ut? Er det fordi du tror du vil gjøre de spesielt bra, fordi du kan lære noe av de, fordi du synes sånne oppgaver er morsomme? Du bør absolutt ikke si at du søker for arbeidstidenes skyld, men heller tenke over detaljene i arbeidsbeskrivelsen og sjekke opp litt forskjellig om bedriften. Kanskje det er noe spesielt fint ved bedriften som gjør at du ønsker å jobbe der?

Skrevet

Helt umulig å skrive søknad for andre... Men kan lage et kort eksempel...

Søknad på stilling som Kontormedarbeider

Henviser til Finn.no sine nettsider der det søkes etter kontormedarbeider.

Jeg er en jente/dame/gutt/mann på XX år (f.XX.XX.XX) som ser meg etter nytt arbeid. På dette tidspunkt er jeg arbeidsledig og hjemmeværende. Kan derfor starte når som helst. (Eventuelt: jobber jeg hos XXX og har XXX mnd oppsigelsestid)

Høsten XXXX fullførte jeg (f.eks) allmennfag på XXX Videregående skole og fikk generell studiekompetanse. Her fikk jeg en del datakunnskaper ettersom vi brukte mye data og jeg første året hadde økonomi, og bedriftsøkonomi 2. året. (Eventuelt skrive om tidligere jobb der du kan ha nytte av ting du får bruk for i jobben du søker`)

Jeg har blant annet jobbet hos XXX der mine arbeidsoppgaver blant annet har bestått av XXXX

Jeg er sosial og trives å jobbe og samarbeide med andre mennesker. I tillegg er jeg lærevillig og er bestandig klar for nye utfordringer.

Mine tidligere kollegaer, samt venner har beskrevet meg som pliktoppfyllende, blid, selvstendig og nøyaktig person.

Jeg tror at arbeidsoppgavene dere har å tilby vil passe meg utmerket og jeg er veldig klar for nye utfordringer.

Mvh

XXXX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...