Gå til innhold

orgasme og kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg får orgasme, kjenner jeg at hele livmoren blir kjempestram. Er det flere som opplever dette? Vet dere om det er farlig, og om jeg derfor burde unngå å få orgasme? Er 19 uker på vei, og det er mest i det siste at jeg har kjent på dette.....

En annen ting er at når jeg har samleie med mannen min, så er jeg alltid så redd for at han skal komme for "langt inn" og skade på barnet eller noe. Ødelegger egentlig for opplevelsen. Har aldri blødd eller hatt noe smerter etter samleie/orgasme....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er helt normalt, jeg tror de aller fleste opplever dette. Vet ikke akkurat om det er kynnere, men livmoren er jo en stor muskel som ikke er viljestyrt, så dette er noe som skjer ellers også, men det er bare når en er gravid at en kjenner det:)

Ingen grunn til å unngå orgasme for det, heldigvis:) Så lenge sammentrekningen ikke kommer med smerter eller blødninger (bittesmå blodspor kan forekomme fordi det er små blodkar som sprekker, men dette er ikke farlig) så er det ikke noe å bekymre seg for.

Jeg har også vært engstelig for å ha sex, særlig i første halvdel av svangerskapet, før jeg har kjent liv daglig. Også fordi det rett og slett ikke har vært behagelig, og jeg mista all lyst da jeg ble gravid. MEN, det er ikke fare for at samboeren din kan skade barnet, det ligger der godt beskyttet og svømmer inne i livmoren:)

Så bare prøv å slapp av og nyt opplevelsen isteden, det gjør godt for deg:)

Skrevet

Så bra!

Jeg har selv bekymret meg for det ene og det andre, så vet at det ikke er en god følelse:)

Skrevet

Det er helt vanlig å få kynnere etter orgasme, og det er ikke farlig i det hele tatt:)

Når det gjelder å "treffe"/skade barnet under samleie, så er jo barnet helt innestengt og kjempegodt beskyttet i livmoren, så det er ikke noe fare for å komme borti barnet på noen som helst slags måte. Det man skal være forsiktig med er vibrator, men klitorisvibator går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...