Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 hvordan jør de det??? får jeg penger fra nav når jeg går hjemmet me barnet?? hvor mye? har jobbet fra januar til nå(har had vikariat som går ut nå). Kan noen hjelpe meg? hva har jeg krav på??
Gjest ->>- Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Dersom du har krav på dagpenger, kan du få foreldrepenger etter fødsel basert på disse. Dersom du ikke har krav på dagpenger, kan du få engangsstønad - et engangsbeløp på ca 35,000. Eller du kan forsøke å skaffe ny jobb nå og tjene opp rett til foreldrepenger ved fødsel på den måten.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Du trenger "bare" å ha jobbet 6 av de siste 10 månedene før fødsel for å ha tjent opp til foreldrepenger. Skynd deg å søke om dagpenger med en gang, for det gir også opptjening til foreldrepenger og fortsett å søke jobber. IKKE si under intervjuene at du er gravid, da ditt ansvar nå er barnet og ikke den potensielle arbeidsgiveren. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 ringte nav nå å det var penger fra i fjor som gjaldt.. så at jeg har jobbet fra jan had ingen betydning. så nå skal jeg bare søke på fast jobb å ikke jobbe vikariat.. d hadde jo ingen betydning..kjipt..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Der tror jeg du har misforstått noe. Det er lønnen på det tidspunktet du går ut i permisjon som er avgjørende.
Gjest ->>- Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Fjoråret er av betydning for retten til dagpenger. Ikke foreldrepenger (men dagpengene ville jo gitt HI opptjening til foreldrepenger). Uten dagpengerett er det ny jobb (inntekt seks av siste ti måneder før fødsel) eller engangsstønad som blir greia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå