katta72 Jente 08-12-06 Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 38 uker og møkklei!!! Planen var at eg skulle gå ut i permissjon og kose meg i 2-3 uker før fødselen... Yeah right!!! Barnehagen er i streik annen hver dag, så eg har en balstyrig 3 åring herhjemme som krever underholdning. Venneparret som vi hadde håpet skulle passe på dattera vår hvis fødselen startet når barnehagen var stengt, er selvfølgelig bortreist hele denne uken. Så hvis fødselen starter nå, så blir det alenefødsel på meg. I tillegg fikk eg beskjed av jordmor at eg ikke skulle regne med å få epidural siden eg var 2.gangs fødende. Eg ser for meg at eg blir lagt inn muttens alene på et bøttekott på KK og en jordmor sjekker på meg annenhver time eller sånn... Ja det blir kjekt ja. Og så har eg klart å pådra meg en monsterforkjølelse... Snørra bare renner. JA EG SYNES LITT SYND PÅ MEG SELV AKKURAT NÅ!!! Det ordner seg vel på sett og vis, men må bare syte og klage litt i dag.
utflyttet stavanger dame Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 stakker, ikke bra. Hvorfor skulle du ikke få epidural? jeg er og andregangs og har fårr besjed at hvis smertene blir like store som sist så kunne jeg fåe epidural. Ønsker deg masse god bedring
mamman til Fillip Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 uff, livet skal ikke være enkelt! spes ikke hormoner som i tillegg spiller oss et puss... hmm, men hvorfor skal ikke du få epidural?? de kan vel ikke nekte oss det om fødselsforløpet tilsier at det er greit å det er en anestesilege tilgjengelig? hørtes da helt merkelig ut! Stå på krava! man kan jo prøve tenke positivt, sånn du har det nå så kan jo ting bare bli bedre:D Forresten, må si jeg trakk litt på smilebåndet når jeg så for meg deg på et lite kott å en stressa jm kom å sjekka deg sånn innimellom å du bare måtte klare deg selv..hihi! Dette kommer jo aldri til å skje:)
katta72 Jente 08-12-06 Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2010 Jo takk skal du ha Eg skjønnte det hellere ikke med den epiduralen. Men det har vist noe med ressurser å gjøre. Og så blir man vist sett på som en skikkelig pyse hvis man "bare" trenger epidural for smertene??? Har en veninne som ganske så bedrevitende forklarte meg "at det skal gjøre vondt å føde"!!! Eg forsøker å forklare at der kan være ganske så store forskjeller på hvor vondt det gjør. Hun er typen som våkner opp om morningen, kjenner at nå er der noe på gang, gjør ungen klar og leverer i barnehagen før hun drar ned på føde avdelingen og 2 timer senere er alt overstått. Sånt hadde eg på ingen måte vært i stand til når ting først skjedde. Da lå eg bare i fosterstilling som et såret dyr og supte lattergass, som man jo hellere ikke kan få på KK her i Bergen. Eg må innrømme at eg savner SUS og Barselshotellet. Men ellers så går det jo bra Får glede meg over at sola skinner og at det ikke har blitt for varmt.
mamman til Fillip Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Man er ikke pyse om man trenger epidural!!! Klart, det skal jo være vondt å føde, det vet vi vel men.. Jm som tok imot ei venninne av meg når ho kom inn på sykehuset sa det fint syntes jeg; "velkommen, det her er ikke noe torturkammer så du skal ikke lide! smerter blir det men vi skal gjøre det vi kan for å minske den så du får en fin opplevelse:)" Ho venninna di må jo ha født fort da? er jo forskjell på det å, ho hadde ikke smerter i evighet som den som kanskje ligger i 10-12 timer, da trenger vi faktisk noe som kan hjelpe oss å slappe av så vi har igjen krefter til ungen faktisk skal ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå