Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Heisann Jeg har ett spm jeg..fordi jeg er litt usikker ift hvordan jeg skal forholde meg til noe.. For ett års tid siden ble jeg sammen med en gutt.. Jeg er snart 28 og han er 3,5 år yngre.. Jeg (og han) har ingen barn, men jeg har ønsket meg barn lenge.. Når jeg traff denne gutten og vi ble kjent, så fortalte jeg han dette (at jeg ønsket meg barn før jeg ble 30) Jeg gjorde det fordi jeg følte det var riktig å legge alle kortene på bordet, i og med dette er såpass viktig for meg.. OG nettopp fordi han er såpass mye yngre.. før jeg involverte meg noe mer, måtte jeg vite hvor han sto ift til dette… han var veldig åpen for dette da.. Men NÅ, nå er han plutselig helt anti.. kan ikke snakke om det en gang.. og jeg prøver å si at jeg ikke mener vi skal få barn AKKURAT nå.. men jeg vil gjerne diskutere litt rundt når han eventuelt kan tenke seg… Han NEKTER å prate om det, og det er heeelt uaktuelt med barn i nærmeste fremtid. Mine venner – der har omtrent alle barn og er etabler. Hans venner – alle er single studenter som fester hele tida. Jeg er veldig gla i gutten, aldri hatt det så bra med noen.. men jeg kjenner dette plager meg… Jeg er klar for å virkelig slå meg til ro… han er vel fremdeles på stadiet at det må skje noe hver helg……….. bare syns det er dårlig når jeg var helt åpen om dette fra dag en.. Jeg sa klart og tydelig hva jeg ønsket, og syns han heller kunne backet ut da hvis han virkelig ikke var klar… I stedet for at når jeg tar det så vidt opp ett år etter, nekter han å SNAKKE om det.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Trenger du noe tydeligere tegn på at han ikke vil ha barn med deg? Er det ikke bedre at han trekker seg nå, før du er gravid? Du er kanskje treig i oppfattelsen, litt sein?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Han vil ha barn med meg jo.... bare ikke akkurat nå.. kanskje du er litt treg i oppfattelsen?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Han er rett og slett ikke klar ennå, det kan jo ikke være så vanskelig å forstå. Og hvis han er avhengig av fest og moro hver helg så høres han vel ikke akkurat ut som den ideelle småbarnfar uansett? Hvis det er så viktig for deg å holde deg til tidsskjemaet ditt med å bli mamma før 30 bør du veie det opp mot hvor viktig det er å være sammen med ham. Du må enten være tålmodig og vente på at han blir klar selv om du kan bli langt opp i 30-årene før det skjer (og du har ingen garanti for at det noengang skjer) eller kommer deg videre.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 En forelsket mann vil være troende til å si det meste, og der og da mente han det sikkert også når han sa det for et år siden. Han har vel kommet litt ned på jorda igjen da og er vel slett ikke så klar som han utga seg for.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Ja, det er liksom der dilemmaet ligger.. Vi har det veldig fint sammen, og er ekstremt glade i hverandre.. Er ikke det at jeg MÅ holde tidskjemaet, men hva hvis jeg venter på han i 5 år og han aldri blir klar?.. Vet det ikke er noen svar på det og at jeg må finne ut hva jeg vil.. men av og til kan det være greit å få luftet tanktene, og få noen "objektive" tilbakemeldinger..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 Men når man er nyforelska blir man jo litt dum. Kankjse han trodde at han skulle ombestemme seg når dere ble sammen, men ikke gjorde det. Han skylder deg jo ingenting i forhold til barn, på samme måte som du ikke skylder ham noe. Du ser jo at dere er på to helt forskjellige stadier i livet og han kommer ikke til å få lyst på barn de nærmeste månedene/kanskje årene. Enten må du velge å bryte og finne noen som vil det samme som deg, ellers må du akseptere at du må vente til han vil...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #8 Skrevet 7. juni 2010 Helt klart at dere ikke er på samme plass i livet, og det er ikke sikkert dere vil bli det med det første heller. Det at han ikke vil snakke med deg om det engang tyder jo på at han er ganske umoden. Det du trenger å gjøre er å se på hele forholdet deres. Er det bare denne ene tingen som plager deg? Tenker du noen gang at du vil ut av forholdet? Er du usikker på han? Krangler dere mye? Er det ting du vil gjerne endre med han? Det er mange små ting i et forhold som er tydelige bevis for at noe er galt, og det er alltid de samme tegnene. Alt du trenger er som du sier noen som ikke kjenner dere, og kan være objektiv. At han vet dette er så viktig for deg, og ikke vil snakke om det engang tyder på at noe er galt. Det er greit å ville vente, men da synes jeg at han skal vise såpass respekt for deg og dine ønsker om barn at han snakker med deg og gir deg muligheten til å bestemme om du vil vente på han. Det virker som det er en del som plager deg med han, og det aldri et godt tegn så tidlig. Du må finne ut hva som er best for deg! Ikke kast bort år i ditt liv med en gutt som kansje bare er en i rekka. Du må finne ut om han er verdt det, for om han ikke er det vil noen andre være det. Noen nevner at kansje du ikke vil får barn, eller andre muligheter som kan skje, Alt kan skje i fremtiden, men tro meg du vil ikke face den med en mann som ikke har de samme intensjonene for dere som deg! Det er jo ingen vits!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #9 Skrevet 7. juni 2010 Du er ikke sammen med broren min vel? Eller, ikke sammen nå, bar bor sammen for øyeblikket.........)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #10 Skrevet 7. juni 2010 Tusen takk for ett flott og konstruktivt innlegg.. Hjelper merkelig nok at noen andre får satt litt ord på ting.. er litt i tvil om hva jeg ønsker om dagen.. redd han kanskje er litt for umoden for meg.. JEg er ferdig med den verste festingen, og lyst på ro og familie... og det har ikke han.. og JA jeg er villig til å vente, MEN jeg ønsker å vite hva han tenker rundt det.. ser han for seg om TO år , om TI år eller TJUE år liskom..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #11 Skrevet 7. juni 2010 Hehe.. han har ei søster iallefall.. MEN vi er sammen, og vi bor sammen
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #12 Skrevet 7. juni 2010 Har envenninne i ligende situasjon, omtrent samme alders avstand også. Nå er hun straks i midten av 30årene, han har akkurat tippet 30 og fortsatt ønsker han å vente med barn. Hun på sin side begynner å bli litt desperat for frustrert. Så tenk deg nøye om...er du villig til å vente, og kansje vente lenge. Eller vil du finne noen som er klar og starte på nytt, med all den risikoen det innebærer. Tredje alternativ er å få et barn alene, noe min venninne nesten vurderte en periode.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #13 Skrevet 7. juni 2010 Herre... Har den unge mannen kanskje slått opp med sin samboer uten å si det til henne? Dersom det er samme person dette gjelder da...?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #14 Skrevet 7. juni 2010 Vet om et par der han er 25 og hun er 35. Hun kan neppe ha særlig hastverk? Synnøve Skarbø sa nylig til Se og Hør (et blad jeg *ikke* leser) at hun muligens kunne tenke seg barn i framtida, og hun er 39. Bør jo snart starte da, også hvis de har tenkt å adoptere.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #15 Skrevet 7. juni 2010 Tenk om du/dere har problemer med å få barn da? Og dere venter endel år. Og så får dere det ikke til på normal måte, og må gjennom kverna med ivf osv- eller i verste fall adopsjon. Da går årene fort, og det kan være for sent å starte når du er 35 +. Er du villig til å ta sjansen på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå