Influences Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Heisann! jeg har en liten gutt på snart 13 mnd. Han har ikke begynt å gå helt alene enda, og jeg mener absolutt ikke han er treg på noen måte. men jeg har lurt fælt på en ting, som jeg har hørt flere si også. du skjønner, han har vært ekstremt flink med å komme seg frem med krabbing helt siden han var 6 mnd, så det å komme seg framover har aldri vært noe problem. han reiser seg opp etter ting, går hvis han holder seg i noe, kan stå uten å holde seg, han til og med klatrer som bare det, men å gå alene det vil han ikke. så det jeg lurte på er, tror dere det at når dem er såpass flinke til å krabbe går de senere enn de som ikke krabber? vil igjen bare si at jeg på ingen måte syntes sønnen min er treg, eller er bekymret. er bare en ting jeg har lurt på
lucky meee:) Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Godt mulig:) Jenta mi begynte å krabbe når hun var ca 6 mnd og bare noen mnd etterpå reiste hun seg (med godt tak i bordet, sofaen o.l.) Jeg tenkte at hun nok kom til å gå ganske raskt, men der stoppa det liksom. Virka som hun syns det var helt greit å krabbe og reise seg når hun nådde "målet":) Tror hun var 14 mnd før hun gikk rundt uten å holde seg.
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 min gutt var treig med krabbing, han ålte seg fram=) men han var litt stor og tung;o) han gikk når han var mellom 14-15 mnd som dem sier er vanlig for gutter..... helsesøster trodde han kom til å være seinere siden han var litt baktung;o)
firebarnsmum Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Mine gutter var litt rolige i starten, ingen av dem snudde seg fra mage til rygg før de var 6 måneder gamle. De to første satt alene ikke lenge etter, tredjemann drøyde det til han var 9 måneder. Derfra til å gå alene gikk det fort, de krøp en liten stund før de ville opp å gå langs bord ol. Nummer to løp avgårde med gåbil 9 måneder gammel. Eldstemann gikk da han var 10 måneder, nummer to gikk da han var 10 og en halv måned, nummer tre var 11 og en halv måned før han slapp seg og gikk alene. Alle mine var ikke så opptatt av å krype, det var større stas å få opp å stå og prøve seg på å gå Jeg tror det kan være en fordel at barna venter litt med å slippe seg å gå alene, det kan være at balanse og koordinasjon er bedre da. I allefall har det blitt mange fall og mange blå kuler i panna fordi de mistet balansen og falt ganske fort til å begynne med.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 siden han kommer seg rundt i en fart ved å krabbe, kan det være han ikke "gidder" å prøve å gå, for det går saktere. men plutselig en dag så løsner det! dessuten får han bedre utviklet balanse når han venter lenger, så blir det kanskje ikke så mye knall og fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå