Gå til innhold

flere våkne i morra timene? se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trodde jeg hadde rier i natt. fra jeg la meg igår, hadde jeg smerter nederst i magen, men veldig jemvne mellomrom.. har så og si ikke sovi siden 3 i natt pga det.. har harr maserier i over ei uke, og de har tatt tak i ryggen og litt lenger opp på magen, så var ikke det.. derfor jeg var så sikker.. men nå etter jeg har stått opp, virker det som det gir seg.. hadde også litt nedpress før jeg la meg igår.. kan maserier "endre" seg? eller hva kan dette ha vært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok du tiden på dem?... Jeg var på sykehuset sist uke med fortidlige rier..

jeg trodde det bare var maserier.. men de mente det var rier...

dissen var anderledes når jeg sto oppreist en når jeg lå.. så jeg kan ikke gi deg et kjempeklart svar.. men det jeg fik vite at hvis de varer oppimot min og ikke stopper når du skifter stillling så er det rier...

men det er jammen ikke alltid lett å vite forskjell.. hva skjer når du e oppe å går nå da? slutter det helt eller er det en anderledes smerte?

Skrevet

det jeg kjente anderledes når jeg sto forresten var et enormt nedtrykk!..

Husker det tydelig igjen fra sist fødsel.. Føltes ut som det rev og slet inni der og noen kløp meg skikkelig på hver innside av rumpeballene..

Skrevet

tar tiden nå.. har hatt 4, 5, 4 og 6 og 5 min i mellom på de få jeg har tatt nå.. de gir seg ikke når jeg står, men presser mer nedover på en måte... sa det til gubben i natt at det er rart hvis det ikke er rier, siden det er helt forskjellig fra maseriene.. og de varer rundt 40 sek og er ganske milde enda.. kjennes ut som rier, men det gjorde jo maseriene og... bah, blir så usikker.. gubben er på jobb og vil ikke dra barnevakta og han hit sånn på bomtur... han rører på seg.. akk nå hikker han inni der:p blir det ikke mer stille når fødselen er igang? hadde en "ri" akk nå og reiste meg opp og gikk, og det gjorde bare vondere... hvor lenge skal jeg se det an.. de varer mellom 40-50 sek og er mellom 4-6 min så er jo ikke sånn super regelmessig enda...

Skrevet

Regelmessige men ikke så vonde?? Hørtes ut som mine rier med Førstemann. Var ikke vondt, men mer kiling og rar kribling på sidene i magen. Det var åpningsfasen. Tok tiden på de å hadde bare noen minutter mellom hver. Siden jeg hadde termin den dagen å føden var stille kunne jeg komme for en sjekk om hvor moden jeg var. Inn til undersøkelse å fikk konstatert 5,5 cm åpning!! I god aktiv fødsel. SÅ kom de vonde riene etter hun hadde romstert rundt der inne!

Sånn hadde jeg det da. Kan jo hende du er i gang:) 7 juni er jo en fin dag å bli mamma på:):) Lykke til!

Skrevet

Høres ut som det kan være rier. Jeg hadde selv noenlunde samme opplevelse natt til søndag, men for min del endte det i skuffelse.. Lørdag kveld hadde jeg mange tak med jevne mellomrom. La meg for å sove og våknet kjempeofte pga flere tak og mange dobesøk (nr 2...). Tenkte da på første fødsel da jeg måtte på do hele tiden, kroppen tømte seg selv (uten hjelp av klyster). Mens jeg satt på do kjente jeg skikkelige press nedover.

Så våknet jeg søndag morgen og hadde ikke lengre noe tegn til noenting. Merkelige greier...

Det er vanskelig å si hva dette kan være, men hvis det er rier for din del tar det seg vel opp igjen. Forrige fødsel startet med vannavgang og jeg var på sykehuset da riene begynte, og jeg husker ikke hvordan de første riene kjentes ut. Men alle sier til meg at man vet godt når det er ordentlige rier, pga at de er så mye vondere enn de falske.

Håper for din del at du er igang :-) Jeg vil også..

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte i går. Regelmessige kynnere hele dagen, som ble kraftigere og mer regelmessige. Når jeg skulle legge meg fikk jeg ikke sove for de var så vonde. De satt godt i ryggen, som om halebenet løsnet litt fra kroppen - utrolig slitsomt.

Ringte føden rundt klokka 23 og de ba meg komme inn for en sjekk. Hadde bare en cm åpning og livmorhalsen var også en cm. Hun romsterte litt oppi der og tøyde litt, fikk to pinex forte for å slappe av og gikk hjem for å sove. Har våknet av litt tak i natt, men har sovet ellers ganske godt. Merker at det er aktivitet i dag også, men ikke så ille som igår - men regner faktisk med at det kommer til å ta seg opp etterhvert.

Jordmor sa at når riene er veldig regelmessige og ganske kraftige så er de veldig effektive. Altså når du nesten kan stille klokken etter dem og trenger å konsentrere deg for å puste deg gjennom dem. Prøv å slappe av i mellom, fødselen starter selv om du løper i trapper eller ikke. :)

Vi er nok ikke så langt unna et mirakel hver. :)

Mine kommer nå med ca. 10 min mellomrom men er ikke så veldig kraftige.

Skrevet

takk for svar jenter =)

har nå dusja og spist.. takene var like vonde i den varme dusjen som når jeg ikke dusjer... det ligger på mellom 3-6 min i mellom... tror jeg ringer føden jeg, kansje jeg blir klokere:p BAAAAHHHH vet ikke hva jeg skla gjøre egentlig jeg :P vil ikke reise bom tur deit, og må styre og ordne sååå mye før jeg drar. og gubben må reise hjem fra jobb, barnevakta må komme, og det er litt synd og ødelegge dagen til de hvis det er falsk alarm.. men igjen er ikke så godt, selv om de er milde disse takene og sitte her alene med ei på 2 hvis det skal fortsette hele dagen er heller ikke noe gøy :P

Skrevet

Jeg snakkte med føden et par ganger igår. Bare for å forklare hvordan jeg hadde det, og for å høre hva jeg burde gjøre. Det hjelp å bare la de vite hva som foregikk.

Du hadde nok hatt godt av en liten sjekk for å se hva som foregår ihvertfall - bare slitsomt å gå rundt å lure. Ta med deg mannen din og dattera di, så kan kanskje de vente mens du er inne for en sjekk? Så tar dere barnevakten når det først evt. er konstantert at du er ordentlig igang?

Skrevet

ringte in og de ville jeg skulle komme.. men jeg kunne selv bestemme når jeg ville komme innover.. så da må gubben komme hjem fra jobb.. barnevakta tok ikke tlf, så hu sover sikkert =\ men kan jo bare ta med snuppa innover :)

Skrevet

Åh så spennende.

Når har du termin egentlig. Jeg har om 4 dager og her tar det seg også opp veldig. Er oppe i 6 minutter i mellom nå - og de blir stadig kraftigere.

Venter litt med å ringe til de blir litt vondere. Håper vi kan utveksle fødselshistorier snart.

Lykke lykke til!!! :)

Skrevet

11 DAGER IGJEN HER :P DE BEGYNNER OG BLI LITT VONDERE, oj casp lock var på gitt.. ja er spennede dette :P kansje vi blir mammaer i løpet av de neste dagene =) weee uff, nei nå kjenner jeg at jeg får litt angst her og :P er jo ikke godt det som driver og skjer.. bah.. håper ikke det er falsk alarm.. hadde vært godt og bli ferdig :P

masse masse lykke til, til deg =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...