Gå til innhold

Indirekte antydninger om utroskap...


mammaløve

Anbefalte innlegg

Jeg skal rett og slett bruke mitt eget nick her, for jeg vil gjerne vise et eksempel på hvor tankeløs, og til dels ondskapsfulle mennesker kan være.

 

Jeg og kjæresten min ble gravide mens jeg var på et lengre opphold i et land i Afrika. Kjæresten min kom på besøk, og slik ble altså ting til. Har da måttet tåle en del dårlige spøker om jeg er sikker på at det ikke kommer en mulatt til verden, og om jeg er helt sikker på hvem som er faren siden det eventuelt kan være lett å avsløre. Greit nok, jeg tåler det, og jeg vet så inderlig godt hvem som er pappaen at jeg ikke orker å ta meg nær av det en gang. (Det har aldri vært noe alternativ for å si det sånn)

 

Men i dag kommer altså mitt bonusbarn på 7 år og spør om jeg er helt sikker på når jeg ble gravid. Et fair spørsmål fra en i en alder som lurer på alt. Men da hun på egen oppfordring kommer med årsaken til spørsmålet blir jeg noe sjokkert. Hun sier da at det er mange som har sagt til henne at det kan hende det kommer en "afrikababy". Dette altså til barnet til min kjæreste, som gleder seg til å få småsøsken.

 

Jeg forsøkte så godt jeg kunne å forklare dette med at de kanskje spøker siden jeg var i Afrika, men sitter nå igjen med en veldig ekkel følelse. Jeg er rett og slett kvalm. Går folk virkelig å snakker sånn bak vår rygg? Og ikke bare bak vår rygg, men til vårt barn????? Det er jo rett og slett helt forferdelig frekt eller hva??? De påstår jo ganske direkte at jeg ikke bare har vært utro, men at jeg også holder hele familien for narr ved å la dem tro det er et "ekte" barn...vet ikke om jeg skal le eller gråte. Stenge meg inne i kjelleren i de to neste månedene, eller rett og slett ta opp kampen med disse fæle sladrehønsene...

 

Hva tenker dere folkens? Er dette på noen måte greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst?? NEI- dette er ikke greit! En ting er å dra en spøk i hyggelig lag, men å si sånt til en 7(!) åring er litt sært.. Synes den der var vel drøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg tenkte også! Hun hadde ikke lyst til å si hvem som hadde sagt det, men det var voksne. Det høres sånn ut også, for jeg tror ikke barn på den alderen kan tenke så langt. (I og med at i allefall vår 7-åring ikke helt har knekket hele koden til hvordan barn faktisk blir til. Hun skjønner bare det har noe med kjærester og klining å gjøre...)

 

Drøy ja, jeg er faktisk ganske forbannet! Flott at noen voksne har lyst til å drepe gleden både hos henne og hos oss. (Så på henne at dette var noe hun hadde grublet en del på. Hun hadde tydeligvis skjønt at det ikke ville være hennes lillebror dersom det var en "afrika-baby")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fy faen. Det er ikke mulig å være så tett! Merker jeg blir provosert på dine vegne. Har selv en 7åring i huset som gleder seg til å bli storebror. Og de skjønner mye i den alderen, selvom de kanskje ikke skjønner hele sammenhengen og helheten.

Det der hadde jeg ikke tålt å høre at noen hadde synset om rundt mitt barn. Du kan "dessverre" ikke tvinge henne til å si hvem som har slengt med leppa. Men jeg ville kanskje ha prøvd å bli ganske så tydelig blandt familie og venner om at her bør denne afrikaspøken ta en slutt.

De gjør rett og slett jenta deres usikker og det er ikke slik denne stunden skal være for dere som familie. Dere skal glede dere over begivenheten og det bør resten av deres nærmeste la dere gjøre også...

 

Stå på! :) Du har all rett til å si i fra når nok er nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frekt!! Du får bare glede deg til babyen kommer ut, så kan de me de dumme ryktene sine bare ha det så gått! Det er noen som bare tror på alt, også blir det bare mer å mer "sant" liksom....

 

Ingen som sjekker fakta... :( Synd!

Håper du kan glede deg over at den lille kommer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT ugreit!!

Men - prøv å heve deg over det - fasiten er jo ikke langt unna - og da kan de sitte der med dårlig samvittighet for å ha stilt slike frekke spørsmål via et barn!!!

...i den grad slike mennesker har evne til å få dårlig samvittighet, da....

 

LYKKE til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått sånne meldinger selv. Jobbet på sjøen da jeg ble gravid. Dvs flere uker på båten og lite tid hjemme. Men ikke i tvil om hvem som er faren, men rart jeg faktisk følte meg lettet da min datter ble født og alle sa; " ikke vanskelig å se hvem som er faren." Nesten så jeg tenkte at ja, der ser dere, jeg har ikke vært utro. Skulle være unødvendig, virkelig. Har heldigvis ingen eldre barn som ble trukket inn i det. Hev deg over det.. tullprat fra folk som ikke tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.

Syns det høres helt forferdelig ut. Jeg tror nok jeg ville forsøkt få ut av jentungen hvem som har sagt noe slikt og tatt dem for meg. (men presiser for jentungen at du på ingen måte er sint på henne, men blir lei deg når folk sier slikt og at du må få stoppet det). Høres ut som om denne "spøken" har gått helt ut av proporsjoner. Hadde noen på noen som helst måte så mye som antydet noe slikt om min graviditet hadde jeg faktisk flydd i taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...