Gå til innhold

Noen som er operert for analinkontinens her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk dere frem? Er det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke opperert , men skal muligen få utlagt tarm pga sykdom .

Har du noe sykdom som gjør at du lekker ?Eller er det etter fødsel?

Skrevet

Det lekker ikke mye, men har alltid bremsespor i trusa, eller en bitteliten dært med avføring der. Det er spesielt ille når jeg er gravid, fordi jeg tror muskulaturen blir slappere.

Jeg hadde det slik før forrige fødsel og jeg har en teori om at det er mye forstoppelse som er årsaken. Jeg har hatt hemoroider og virkelig fått "sprengt" endetarmen pågrunn av mye hard avføring. Jeg tror ikke det er noen tarmsykdom i den forstand. Jeg tror bare jeg er litt ødelagt akkurat rundt endetarmen. Kanskje skulle jeg ha trent litt mer bekkenbunnsøvelser. At jeg bare trenger å styrke området litt. Men jeg tror det er for godt til å være sant at jeg kan trene meg til det.

Skrevet

har du løshud rundt åpningen etter hemoroider?

da kan du fjerne de toppe tappene , ikke noe godt men blir bedre etterpå . de kan være grunnen til bremsesporene for at du aldri får tørket i alle krokene

Skrevet

Ja, jeg har ihvertfall hatt det (løshud). Har ikke sjekket på en stund, men regner med at det ikke går bort av seg selv. Kanskje det er årsaken. For jeg tørker meg til jeg blir sår i rompa og til det bare vises hvitt på papiret. Men når jeg skal på do neste gang for bare å tisse så er det bremsespor der og nå jeg da prøver å tørke, så skulle man aldri tro at jeg hadde tørket meg ferdig sist gang. Synes dette er ganske sjenerende og plagsomt og kvier meg til å gjøre noe med det. Jeg blir ikke å orke å gjøre noe med det før jeg har født, for siste ble så himla plaget med hemoroider etter fødsel, så jeg venter til alt slikt er overstått. Men jeg tenker kanskje å ta det opp med lege slik at vi har en plan for fremtiden :o) Det er vel slik at de henviser meg videre til spesialist?

Skrevet

Hei

Det går an å montere en slags hygienehånddusj ved toalettet, evt bytte toalettet med sånn nymotensgreie med vannsprut og føn..

Jeg ville selv prøvd å unngå operasjoner, redd for drastiske tiltak.. Det kan jo gå over av seg selv om det får være litt i fred, tenker det kan være selvforsterkende å tørke så mye..

Hmmm..

Skrevet

jeg har hatt perioder hvor jeg har unngått å tørke for mye, men det ligger likevel der latent. Det har vært slik i nærmere 6 år nå, bare at det var ikke så voldsomt ille til å begynne med. Jeg tror antakeligvis det er matvarer jeg er intolerant mot, siden jeg i perioder kan bli veldig plaget med forstoppelse.

Skrevet

Svigermor hadde samme problemet som deg etter at hun fødte min mann. Hun fikk elektrostimulering av musklene. Et eller annet de satte inn under operasjon. Husker ikke helt hvordan det var.

Men nå er det ihvertfall på bedringens vei! Så ta kontakt med lege, og få fiksa dette problemet. Er ikke sikkert det er noe "stort" som må gjøres! :) Tenk så glad du blir etterpå!!!!

Skrevet

Jeg ville kontaktet lege.

I mellomtiden: tørk med våtservietter i stedet for papir!

Da får du tørket deg renere og du slipper å bli sår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...