Gå til innhold

Har jeg "ødelagt" babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

H*n er 6 mnd gammel.

Jeg begynte smått med grøt når h*n var nesten 5 mnd gammel da h*n viste tydelige tegn på å trenge det... Laget da maisgrøt av mm.

Etterhvert fikk han også risgrøt.

Har vært veldig "streng" på å ikke la h*n smake på alt mulig når bestemødre og andre har villet gi skrapt banan, is, også videre.

Den siste tiden har det virkert som babyen trengte et måltid midt å dagen itilegg til morgen/kveld.. Da begynte jeg å gi en fruktmos (fra 4 mnd).. Og etter det har jeg blitt litt lite flink å ikke la h*n smake på ting. Altså på en uke har h*n smakt (fra babyglass da): Banan, mango, eple, svisker, pære, grønnsakspure (som smaker dritt) og potet/brokkoli...

Lurer på om det er galt av meg å la h*n smake så mye på så kort tid?

Og hva er det eventuelt som er galt med det....?

Kan legge til at h*n har ikke hatt ondt i magen ett sekund eller vist andre tegn til å ikke tåle det på noen måte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres ikke slik ut:)

Skrevet

Det er utrolig irriterende at du skriver H*n, og helt unødvendig.

Skrevet

23:15 : Skummelt om hun skulle bli avslørt fordi vi fikk vite hvilket kjønn barnet hennes har

;)

Skrevet

Ja, selv har jeg en giraff, så at hun må skrive h*nfor å ikke avsløre hvilket kjønn (finnes jo kun én gutt og ei jente her i landet) skullejo bare mangle..

Ødelagt barnet ditt? Er du åtte år gammel?

Skrevet

Lurer på hvorfor dere alltid må henge dere opp i ting som ikke har noe med saken å gjøre...? Oftest er det skrivefeil, men i hvert innlegg er det alltid er det noe..

Vet ikke hvorfor jeg skrev h*n, men gjort er gjort :)

HI

Skrevet

Så slutt med det da! Ja, når jeg i hver forbaskede setning kommer over ei STJERNE, så er det noe jeg må kommentere.

Skrevet

Nei, du har ikke ødelagt gutten din.

Skrevet

Til selve innlegget. Hi spør om hun presser på får mye. Når barnet ikke er så veldig mye enda i mnd, så ikke gi for mange smaker heller samtidig. La det gå kanskje 2-3 dager mellom til neste smaksopplevlese. Det som skjer er, at barnet blir veldig forvirret med alt som blir gitt. Ja jeg vet faktisk hva jeg snakker om. Jeg hadde ei som helt nektet å ta imot noe somhelst på en lang stund. Jeg presset for mye på, og da sier det selvsagt, at det blir det nekt. TVING aldri mat i barnet. Det kommer etterhvert skal du se. Tid og tålmodighet skal bare til fra din side. Og ikke gi for mange smaker samtidig, blir bare forvirrelse for barnet.

Ikke stress med ting, det er faktisk en veldig viktig faktor. Det kommer etterhvert.

Skrevet

Hehe, ja lurte på om ingen skulle se den ene "glippen" min ;)

HI

Skrevet

Hei.. Du har ikke ødelagt babyen din:) Det er vel en del glass med babymat, fruktbegere osv som er fra fire mnd og enda fler når de er seks mnd. Gutten min er 11mnd, og han fikk grøt fra fem mnd, og så prøvde vi med middager, frukt osv, de aller fleste middagene ville han ikke ha. Han spiser fortsatt ikke middagsglass. Men var veldig gla i frukt. Og så lenge babyen spiser og er fornøyd er vel det greit? Hvis du er veldig usikker, spør på helsestasjonen. Det gjorde vi og fikk beskjed om at det var helt fint og skulle bare fortsette så lenge han ville ha det:) Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...